In Memoriam Ap Huisman (1926-2023)

26-04-2023

Afgelopen zaterdagochtend 22 april is ons oudste lid en tevens Lid van Verdienste, Ap Huisman, op 96-jarige leeftijd overleden.

Ap is op 10 juli 1926 in Groenlo geboren en werd lid van onze verenging op 1 mei 1958. Ap was zeer begaan met de Grol en na eerst zelf gevoetbald te hebben, heeft hij zich met veel toewijding als vrijwilliger ingezet voor onze vereniging in diverse functies. Ap was elftalleider, scheidsrechter en ook vele jaren lid van de Elftalcommissie van de Grol. Dit was in die tijd de belangrijkste commissie van de hele vereniging, want deze commissie maakte elke week de opstelling van alle elftallen, zonder dat daar ook maar een trainer of leider aan te pas kwam. Ap was van 1980 tot 1995 ook ruim 15 jaar verenigingsconsul voor zowel de Grol als voor de Grolse Boys en in die functie keurde hij wekelijks de velden en was hij ervoor verantwoordelijk om wedstrijden al dan niet af te gelasten, afhankelijk van de staat van de velden.

Op 5 oktober 2020 werd Ap tijdens de Algemene Ledenvergadering benoemd tot Lid van Verdienste voor zijn jarenlange inzet voor de Grol en de Grolse Boys.

Omdat Ap de laatste jaren in zijn bewegingsvrijheid beperkt was, kwam hij niet meer op het sportpark. Hij volgde onze club op afstand maar was nog steeds erg betrokken. In september 2018 was hij op 92 jarige leeftijd toch weer eens een keer op Den Elshof in het kader van het 100-jarig jubileum van de Grol om als oudste lid een jubileumboek in ontvangst te nemen. En ter ere van zijn eigen 95e verjaardag heeft hij samen met zijn vrouw Rikie in juli 2021 nog een rondleiding gehad op ons sportpark, gecombineerd met een samenzijn met onze vrijwillige (woensdag) onderhoudsgroep. Zo kon hij weer eens de voetbalsfeer proeven en zelf zien hoe de accommodatie er bij lag. Een mooier cadeau kon Ap zich niet wensen.

Ap is 65 jaar lid geweest van de Grol en wij zullen hem echt gaan missen.

Er is gelegenheid om de familie te condoleren op vrijdag 28 april tussen 19:00 en 19:30 uur, in het uitvaartcentrum Ventura Dela aan de Lichtenvoordseweg 58 in Groenlo. Op zaterdag 29 april is om 14:30 uur de uitvaartdienst in de Calixtusbasiliek te Groenlo en daarna vindt in besloten kring de crematieplechtigheid in het crematorium Hart van Berkelland, Groenloseweg 2 in Haarlo, plaats.

Wij wensen zijn echtgenote Riki, zijn zoon Charles met partner Miranda en ook zijn kleindochters Tess en Demi met haar partner Jan veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Stan Raben, voorzitter.