Grol plaatst zich voor de finale om de Achterhoek Cup

10-05-2023

Met mogelijk Longa ’30 als tegenstander

Tekst: Theo Huijskes
Foto's: Stefan Kempers (meer foto's op Facebook)

In een met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen derdeklasser VIOD uit Doetinchem heeft Grol zich afgelopen dinsdagavond geplaatst voor de finale om de Achterhoek Cup 2023. En deze eindstrijd kan een bijzonder tintje krijgen, omdat ook aartsrivaal Longa ’30 uit Lichtenvoorde zich kan plaatsen voor de laatste en allesbeslissende wedstrijd, die op zaterdag 1 juli a.s. -aanvang: 18.00 uur- zal worden gespeeld op het sportpark Dichteren in Doetinchem. De winnaar van de AC mag in de vorm van de hoofdprijs op dinsdag 11 juli a.s. -aanvang 19.00 uur- op hetzelfde sportpark een oefenwedstrijd spelen tegen BVO De Graafschap.

Een wedstrijd, die in beide helften gepaard ging met veel regen

Grol begon de wedstrijd tegen VIOD met een enigszins gehavend elftal. Dit vanwege blessures bij enkele spelers en het sparen van spelers voor de komende drie belangrijke competitiewedstrijden, waarin het kampioenschap in de tweede klasse H van de KNVB op het spel staat. Zo ontbraken spelers als aanvoerder Rico Lammerdink, Mart Willemsen, Wouter Pillen, Tycho Riteco, Kjell Riteco, Siebe Lantink en de lang geblesseerde Max de Vries. Daarnaast kreeg Tiem Rots in eerste instantie de nodige rust om vervolgens in het tweede bedrijf van de wedstrijd nog een halfuurtje mee te pakken. Het duel tegen VIOD, onder leiding van scheidsrechter Joost Soeter en de neutrale assistent-scheidsrechters Mark Til en Richard Polman, dat eveneens op het sportpark Dichteren werd afgewerkt, en dat onder het toeziend oog van toch nog een groot aantal Grolsupporters, ging praktisch de gehele wedstrijd gepaard met stromende regen. Dit laatste verhinderde de Grolequipe niet om zowel in de eerste als in de tweede helft tweemaal over te scoren.

Een zinvolle opstart voor de drie laatste competitiewedstrijden

Zo was het na 26 minuten spelen toen Jordy Schutten op knappe wijze fraai verzorgend voorwerk van spits Luc Berentsen afrondde: 1-0. De tweede treffer kwam in de 38e minuut tot stand. Deze keer was het de wederom sterk acterende Mick Wissink, die zichzelf beloonde met een door Titus Hoffman en Jordy Schutten voorbereide en door hemzelf fraai binnengeschoten tweede treffer voor zijn rekening te nemen. Na de theepauze was het topscorer Luc Berentsen, die zich onderscheidde door in de 56e minuut een fraai doelpunt te scoren: 3-0. De vierde en laatste treffer kwam op het conto van Mick Wissink en ook dit doelpunt was er één om in te lijsten. Eindstand: 4-0. Al met al een bijzonder zinvolle opstart voor de drie laatste competitiewedstrijden, te weten zondag 14 mei a.s. VVG ’25 - Grol (aanvang: 14.00 uur), zondag 21 mei a.s. Grol – NEC (aanvang: 14.00 uur) en maandag 29 mei a.s. (Tweede Pinksterdag) DVC ’26 – Grol (aanvang; 14.00 uur).

Opstelling Grol tegen VIOD Doetinchem:

Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Ramon Landewers, Mike Kempers, Thiemo Wessels, Kaj Riteco (77. Tiago de Souza Cavalcante);
Midden: Titus Hoffman (62. Tiem Rots), Mick Wissink en Roel Bruins (46. Sem Brummelaar);
Voor: Mark Hietland (80. Siem Hilderink), Luc Berentsen en Jordy Schutten (62. Tygo ten Bulte).