Wederom ruime overwinning van Grol op VVG 25

VVG '25 - Grol 1 - 4

Hattrick Luc Berentsen

Debuut Kaj Riteco

Grol 1 blijft in de race voor het kampioenschap. Op zondag 14 mei speelde het de eerste van drie finales tegen direkte concurrent VVG ’25 in Gaanderen. En net als in de thuiswedstrijd in december, waarin 5 – 1 werd gewonnen, behaalde men nu wederom een ruime overwinning: 1 – 4. Man van de wedstrijd werd spits Luc Berentsen die een hattrick maakte, maar ook keeper Wessel Baarslag speelde een uitstekende wedstrijd. Het team van coach William Krabbenborg speelde volwassen en liet zien klaar te zijn voor de volgende twee finales. Koploper DVC ’26 wist ook te winnen, dus het blijft superspannend bovenin. Naast DVC ‘26 en Grol is Union nog de derde kanshebber op de titel. Op zondag 21 mei speelt Grol thuis tegen NEC (aanvang 14.00 uur!) en op tweede pinksterdag 29 mei speelt Grol in Didam tegen de huidige koploper DVC ’26.

Tegen VVG ’25 kwam Grol geen enkel moment in de problemen. Zowel Grol als VVG ‘25 startten voorzichtig, waarbij steeds duidelijker werd dat Grol de bovenliggende partij was. Echte kansen leverde dit niet op, maar wel een groot aantal hoekschoppen voor Grol. Dit leverde diverse gevaarlijke situatie op voor het doel van VVG ’25 en na een half uur weet Luc Berentsen een hoekschop van Tiem Rots binnen te koppen: 0 – 1. VVG kon hier slechts een paar speldeprikje tegenover zetten. Bij Grol zorgden Roel Bruins en Mark Hietland er meerdere malen voor dat VVG het middenveld niet kon passeren. En Wouter Pillen gaf als aanvoerder perfect leiding aan zijn verdediging. Daardoor gaf Grol zeer weinig weg.

Foto's: Stefan Kempers. Meer foto's op Facebook Grol.

Grol begon ongewijzigd aan de tweede helft en hoe. De mooiste goal viel vlak na rust. Doelman Wessel Baarslag zag Tycho Riteco op links vrij staan en schoot de bal over 60 meter naar hem toe. Tycho pikte de bal op, dribbelde een stukje naar voren en gaf de bal laag en strak voor, waarna Luc Berentsen zijn tweede binnen tikte. Een echte spitsengoal en goed teamwork. En dit smaakte naar meer. Want na een uur spelen sprintte Luc zijn direkte bewaker er uit en schoot de bal over de uitkomende keeper van VVG: 0 – 3.

VVG had nog een grote kans, maar van zeer dichtbij belandde de bal op de uitstekend keepende Wessel Baarslag. Even later werd het dan toch 1 – 3. Een vrije trap genomen door Nino Monasso ging over de muur via de binnenkant van de paal erin. Een paar minuten later stelde Grol al weer orde op zaken. Een voorzet van Tiem Rots werd door Tycho Riteco eenvoudig binnengetikt: 1 – 4. De uitslag had nog veel hoger uit kunnen vallen. Er waren grote kansen voor Luc Berentsen, Mick Wissink en Jordy Schutten, maar er werd niet meer gescoord. Vlak voor tijd mochten de wisselspelers ook nog even sfeer proeven, waaronder Kaj Riteco uit de JO19-1, die daarmee zjin competitiedebuut maakte voor Grol 1.

Na twee minuten blessuretijd floot de uitstekend leidende Nick Lammers uit Eibergen af en heeft Grol de eerste finale gewonnen. Nog twee te gaan.

Zondag 21 mei 14.00 uur: Grol - NEC
Maandag 29 mei 14.00 uur: DVC '26 - Grol

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
31e min. 0 - 1 Luc Berentsen
49e min. 0 - 2 Luc Berentsen
60e min. 0 - 3 Luc Berentsen
78e min. 1 - 3 Nino Monasso
82e min. 1 - 4 Tycho Riteco

Scheidsrechter:
Nick Lammers uit Eibergen

Gele kaarten:
Wouter Pillen van Grol en 1x VVG '25.

Opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Mick Wissink (79. Jordy Schutten), Luc Berentsen, Tycho Riteco (88. Tygo ten Bulte), Wouter Pillen (90. Thiemo Wessels), Mike Kempers (88. Kaj Riteco), Roel Bruins, Kjell Riteco, Tiem Rots (90. Titus Hoffman), Ramon Landewers en Mark Hietland

Uitslagen 2H

VVG '25 - Grol 1 - 4