1e ronde AH-competitie

20-05-2023

Op maandagavond 15 mei, daags na het kampioenschap van Feyenoord in de Eredivisie, was het weer tijd om de bal te laten rollen in de AH-Competitie 2023!
Vol goede moed kwamen de spelers en speelsters enthousiast het sportpark ‘Den Elshof’ binnenlopen en werd er onderling gespeculeerd naar welk team zij een tijdelijke transfer gaan maken. Na een korte officiële start van het toernooi wisten de kinderen welk shirt zij de komende weken mogen dragen, die gefaciliteerd zijn door de hoofdsponsor van dit toernooi: Albert Heijn Wallerbosch uit onze eigen vestingstad.

Nederlandse poule
De Graafschap en het gepromoveerde Heracles Almelo zijn na een jaar van afwezigheid weer teruggekeerd in de competitie. Laten zij nou net in de eerste speelronde elkaar treffen. In een attractief duel tussen de blauwwitten en de zwartwitten met veel doelpunten aan beide kanten, was het Heracles dat aan het langste eind trok, en de 3 punten meenemen naar Almelo. Eindstand 5-9.
Ook PSV en Feyenoord troffen elkaar. In een gelijkwaardig duel was het in het begin PSV de bovenliggende partij, maar de comebackploeg van het jaar is Feyenoord wel gebleken.  De mouwen werden opgestroopt door de Rotterdammers en wederom succesvol. De stand had nog vele malen hoger kunnen uitvallen, ware het niet dat de keepers aan beide kant menig bal uit de goal wisten tegen te houden. Eindstand 8-11 voor de kersverse kampioen in de Eredivisie, kan Feyenoord ook hoge ogen gooien in de Albert Heijn competitie?
De Tukkers gingen op maandagavond 15 mei op bezoek in Amsterdam. De Amsterdammers spelen de eerste wedstrijd van de AH competitie tussen de (inhaal)duels in het hoge noorden in. Van vermoeidheid van zondag mag geen sprake zijn aangezien er in de Euroborg maar 9 minuten speeltijd is geweest. Het treft Twente in eigen huis die momenteel in een goede vorm verkeren. Dit bleek wel weer het geval te zijn op het hoofdveld van sportpark Den Elshof. Twente nam de 3 punten mee in de tuk naar Enschede, eindstand 3-7.
Hiermee zijn de eerste wedstrijden van de eerste ronde in de Nederlandse poule gespeeld.  Met nog 4 wedstrijden te gaan ligt alles nog open en is er nog niets beslist!

Nederlandse Poule:

Datum: Wedstrijd: Veld: Spelbegeleider: Uitslag:
15-5 De Graafschap - Heracles H1 JO8-5 5 - 9
15-5 PSV - Feijenoord H2 JO8-4 8 - 11
15-5 Ajax - FC Twente H3 JO8-3 3 - 7
22-5 PSV - FC Twente H1 JO8-3
22-5 De Graafschap - Feijenoord H2 JO8-5
22-5 Heracles - Ajax H3 JO8-3
22-5 Feijenoord - FC twente H1 JO8-6 (Tom)
22-5 Ajax - De Graafschap H2 JO8-2
22-5 PSV - Heracles H3 JO8-4
3-6 Feijenoord - Ajax H1 JO8-2
3-6 PSV - De Graafschap H2 JO8-5 (Kevin)
3-6 Heracles - FC Twente H3 JO8-5 (Björn)
3-6 De Graafschap - FC Twente H1 JO8-3
3-6 Feijenoord - Heracles H2 JO8-6 (Tom)
3-6 PSV - Ajax H3 JO8-4

Speeltijd: 15 mei (2 x 15 min), 22 mei & 3 juni (2 x 10 min) per wedstrijd.

Stand Team Gespeeld Punten DV DT DS
1 Heracles 1 3 9 5 4
2 FC Twente 1 3 7 3 4
3 Feijenoord 1 3 11 8 3
4 PSV 1 0 8 11 -3
5 Ajax 1 0 3 7 -4
6 De Graafschap 1 0 5 9 -4

Europese poule
Ook FC Barcelona heeft de trofee van Spanje in de handen mogen nemen daags voor aanvang van het Albert Heijn toernooi. Een dag later speelde het een geweldige en tevens gelijk opgaande wedstrijd tegen De Oude Dame uit Turijn (bij de meesten bekend als Juventus). Niet alleen op het veld maar ook buiten de lijnen was de spanning goed zichtbaar op het gezicht van de trainers. Een paar geweldige acties en mooie combinaties waren een lust voor het oog voor de aanwezige toeschouwers. FC Barcelona balde de vuisten na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Eindstand 7-6  voor FC Barcelona.
Op het andere veld speelden Liverpool en Real Madrid tegen elkaar. Real Madrid laat zien dat het buiten de eigen Spaanse La Liga wel goed kan presteren en gaf duidelijk aan klaar te zijn voor de start van deze competitie. Aan inzet ontbrak het niet bij Liverpool, alleen het kiezen van (on)juiste positionering op het (on)juiste moment deed ‘The Reds’ de das om tegen de Koninklijke uit Madrid. Eindstand 1-9 voor Real Madrid. Na het laatste fluitsignaal liet Liverpool duidelijk een indruk achter dat zij volgende week vol voor de overwinning willen gaan!
De uitslagen en stand in de Europese competitie zijn als volgt.

Europese poule

Datum: Wedstrijd: Veld: Spelbegeleider: Uitslag:
15-5 FC Barcelona - Juventus H4 JO9-2 7 - 6
15-5 Real Madrid - Liverpool H5 JO9-1 9 - 1
22-5 Juventus - Liverpool H4 JO9-2
22-5 Real Madrid - FC Barcelona H5 JO8-1
3-6 Juventus - Real Madrid H4 JO8-1
3-6 Liverpool - FC Barcelona H5 JO9-3

Speeltijd: 2 x 20 min

Stand Team Gespeeld Punten DV DT DS
1 Real Madrid 1 3 9 1 8
2 FC Barcelona 1 3 7 6 1