Tycho Riteco uitgeroepen tot Voetballer van het jaar!

13-06-2023

William Krabbenborg ‘Lid van verdienste’ bij Grol

Tekst: Theo Huijskes
Foto's: John Ligtenberg

Onder stralende weersomstandigheden vond afgelopen zondag de door de Supportersclub van Grol georganiseerde afsluiting van het seizoen plaats. Een afsluiting, die nog niet mag worden aangemerkt als een algeheel slotakkoord van het voetbaljaar 2022-2023. Wat Grol 1 betreft, dient immers nog de finale om de Achterhoek Cup 2023 te worden gespeeld. Deze eindstrijd, en dat tegen DZC ’68 Doetinchem, vindt op zaterdag 1 juli a.s. plaats op het sportpark Dichteren van de VV VIOD in Doetinchem, aanvang: 18.00 uur. En de equipe van de trainers William Krabbenborg en Jos Heutinck is er alles aan gelegen om die trofee aan de reeds in de wacht gesleepte kampioenstitel en promotie naar de Eerste Klas toe te voegen.

De bijeenkomst van afgelopen zondag stond onder andere in het teken van de bekendmaking van de ‘Voetballer van het jaar!’ Deze begeerde titel ging ditmaal naar Tycho Riteco met op de tweede plaats aanvoerder Rico Lammerdink, terwijl de derde plek mocht worden ingenomen door Luc Berentsen, die in het vorige seizoen de hoogste eer voor zich opeiste.

Grol 1 werd uitgeroepen tot Team van het Jaar.

Tijdens het gezellige samenzijn, dat voornamelijk plaatsvond op het buitenterras van Sportcafé Den Elshof, en dat onder leiding van spreekstalmeester Pim Westervoorde als voorzitter van de Supportersclub, werd er tevens afscheid genomen van hoofdtrainer William Krabbenborg. Deze succestrainer gaat met ingang van het voetbaljaar 2023-2024 FC Trias in Winterswijk trainen. Grolvoorzitter Stan Raben, bijgestaan door penningmeester Tom Hoffman, maakte daarbij bekend dat het bestuur had besloten om Krabbenborg voor al zijn verdiensten voor de club, en dat zowel ten behoeve van de jeugd- als de seniorenafdeling, het Lidmaatschap van verdienste van Grol toe te kennen.

Super-supporter seizoen 2022-2023: Richard Koster
Verenigingsman seizoen 2022-2023: Bart Huijskes

Werd het trouwe Grol-lid Richard Koster, tevens voorbeeld-supporter en daarbij altijd aanwezig bij alle thuis- en uitwedstrijden van Grol 1, uitgeroepen tot ‘Super-Supporter’ van het seizoen, de titel ‘Verenigingsman van het jaar’ ging deze keer naar Bart Huijskes. Laatstgenoemde is niet alleen de vaste assistent-scheidsrechter van Grol 1, maar ook op tal van andere terreinen actief voor ‘de Grol’. Bart kon helaas niet aanwezig zijn en zal oorkonde zo spoedig mogelijk persoonlijk ontvangen.

Senioren speler van het seizoen: Ronald Wagendorp
Gouden Schoen: Sander Nijhoff

Als ‘Senioren-Speler van het jaar’ werd uitgeroepen Ronald Wagendorp en de ‘Gouden Schoen’ ging deze keer naar Sander Nijhoff, voorheen speler van Grol 1 en nu al jaren achtereen uitkomende in één van de recreatieve seniorenteams van Grol.

De competitie van de Zilveren Schoen loopt nog. Er worden komend weekend nog wedstrijden gespeeld. Naast de bekendmaking van de winnaars van de traditionele ‘Super-Elf’, te weten Jens Raben, Han en Siem Hilderink en Francis Pillen, was het Michel Hoffman, die als lid van het Voetbalbestuur van Grol een viertal scheidende trainers binnen de seniorenafdeling uitzwaaide. De totale, bijzonder gezellige afsluiting van het seizoen werd muzikaal en met name vocaal ingevuld en afgesloten door GrandiJoost Entertainment.