Geslaagde slotdag AH-Competitie 2023

15-06-2023

Nederlandse poule

Op zaterdag 10 juni stonden de laatste poulewedstrijden op het programma waarbij tevens een plek in de finale op het spel stond voor Feyenoord en FC Twente. Bij een verliespartij van Feyenoord tegen koploper Heracles Almelo en een driepunter voor de Tukkers kregen we in de finale een ware Twentse derby. Maar de Rotterdammers lieten zien op tijd naar bed te zijn gegaan vrijdagavond want Heracles die immers al geplaatst was voor de finale werd met 8-1 van de mat geveegd. Dat betekent dat Feyenoord ook een finaleplaats wist te behalen met deze klinkende overwinning. FC Twente deed wat het moest doen en nam de 3 punten mee naar Enschede door in een spannende wedstrijd De Graafschap met 4-7 te verslaan. PSV en Ajax speelden voor een plek in de troostfinale. In een attractief duel met veel doelpunten werden er 16! Doelpunten op het wedstrijdformulier achtergelaten, eindstand: 8-8.

In de finale speelden Feyenoord en Heracles opnieuw tegen elkaar, ditmaal stond de trofee op het spel. Heracles wist de verdediging beter neer te zetten dan in de eerste partij en tevens de aanvallers beter te bereiken. Helaas voor de zwart-witten waren de Rotterdammers ook ditmaal een maatje te
groot waardoor Feyenoord zich kroont tot KAMPIOEN in de Nederlandse poule van de AH-Competitie 2023.

Europese poule

Juve weet dat het bij winst tegen koploper Real genoeg heeft aan een finaleplek. Zij treffen dan weer dezelfde tegenstander. Juve zet Real Madrid meteen flink onder druk en scoort er op los. Eindstand is dan ook 10-4 voor de Oude Dame die daarmee een flinke tik uitdeelt aan De Koninklijke voor de finale. Barcelona weet dat het met ruime cijfers moet winnen en dan afhankelijk is van het andere veld omdat zij een minder doelsaldo hebben dan Juve. In een wedstrijd met 17! Doelpunten die helaas voor Barca niet allemaal aan de juiste kant voor hen vallen wint Barca met 9-6 van The Reds.

Juve en Real maken zich dus op voor de tweede wedstrijd van de dag tegen elkaar waarbij ze spelen om de trofee. Real Madrid lijkt wakker geschud te zijn in de eerste  wedstrijd. In een zeer spannend duel tussen deze 2 met veel kansen over en weer eindigt deze wedstrijd opmerkelijk genoeg gezien
de eerste wedstrijd in een 2-1 overwinning voor Real Madrid die zich hiermee kroont tot KAMPIOEN van de Europese poule van de AH Competitie 2023!

De meest opmerkelijke speler/speelster van het toernooi is geworden: Jur Ressing (Juventus).
De meest opmerkelijke keeper/keepster van het toernooi is geworden: Tren klein Gunnewiek (Heracles).

Hier op de foto staat Tren. Van Jur helaas geen foto beschikbaar.

Hiermee is de competitie ten einde gekomen. De organisatie wil hoofdsponsor Bas Wallerbosch van Albert Heijn Groenlo bedanken voor het mede mogelijk maken van deze succesvolle editie en de sponsoring van een lekker zakje snoep voor de kids inclusief de flesjes water tijdens het warme weer van de finale.

Annelies Porskamp ook bedankt voor de lekkere ijsjes!

Verder willen wij alle trainers en leiders bedanken voor hun inzet dit toernooi. Zonder hen kunnen wij niets beginnen. Wij hopen volgend jaar weer op een groot deel van jullie beroep te mogen doen!

Tot volgend jaar!

De commissie Nevenactiviteiten.