Grol Longa G1 Kampioen - Verslag

18-06-2023

In de najaarscompetitie liep Grol/Longa G1 het kampioenschap in de derde klasse op een haar na mis, maar toch promoveerden we van de derde klasse naar de tweede klasse. En wie had dat gedacht, een klasse hoger is het wel gelukt! Wat een toppers!!! Tijdens de sponsoravond van het Marveldtoernooi was de eerste kans al daar, maar toen werd er nog gelijk gespeeld tegen de  fantastische tegenstander uit Winterswijk. Maar wat toen nog niet lukte, is op zaterdag 17 juni dan toch uitgekomen, KAMPIOEN!!

Afgelopen donderdag is er ondanks de warmte nog goed en fanatiek getraind, om zo goed mogelijk klaar te zijn voor de grote wedstrijd. Er moest namelijk gewonnen worden van SDOUC G1 om kampioen te worden in de tweede klasse. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Het was duidelijk dat Grol/Longa G1 er geen twijfel over wou laten bestaan wie er zou winnen, en SDOUC was dan ook nergens te bekennen. SDOUC mocht de handjes dichtknijpen met de 3-0 eindstand. En dus konden de feestelijkheden losbarsten!

Alle spelers kregen uit handen van de leiders een medaille met een kampioenskaart eraan. Maar dat was nog niet alles. Ook voorzitter Stan Raben was kijken, en hij kwam de kampioensbeker uitreiken die in ontvangst werd genomen door een supertrotse en blije Erwin! Daarnaast was ook Tom Hoffman kijken namens het bestuur. Tom rijkte na de wedstrijd de zilveren schoen uit aan Timon als topscorer van het seizoen van alle Grol vrijdagavondteams, vrouwen 7 tegen 7 en Grol G1. Voor Timon het tweede jaar in successie, wat een knappe prestatie!

Daarna werden natuurlijk de nodige foto’s gemaakt van de kampioenen en werd door de spelers en begeleiding ook het publiek bedankt voor de steun gedurende het hele jaar. Dank die we ook hierbij nog een keer willen uitspreken. We hopen jullie ook volgend jaar weer veel te zien.

Vervolgens ging het feestje nog even door. Eerst in de kleedkamer, waar het “We are the champions” uit de boxen knalde, en toen op het terras van de kantine, waar onder het genot van een hapje en een drankje het kampioenschap verder werd gevierd.

We kijken met ons allen terug op een heel mooi seizoen met een prachtige groep spelers, een echt team. Iedereen is natuurlijk ontzettend trots op het kampioenschap, maar wij zijn ook minstens zo trots op de chemie in het team. Teamspirit, plezier, sportiviteit, respect voor elkaar, bijna altijd aanwezig zijn op de trainingen en samen strijden voor de winst, dat is waar het team Grol/Longa G1 voor staat!!!! En daar zijn we als begeleiding misschien nog wel trotser op dan op het kampioenschap. Op naar een volgend mooi seizoen, want die afspraak hebben we ook meteen maar gemaakt met ons allen, volgend jaar gaan we met het hele team en met de hele staf voor weer een mooi nieuw seizoen vol plezier en hopelijk ook weer mooie resultaten.

Foto's zijn te bekijken op onze Facebookpagina!!!