Geen Achterhoek Cup voor kampioen Grol

02-07-2023

DZC ’68 - Grol 1-0

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Stefan Kempers (meer foto's op Facebook Grol)

De hoofdmacht van Grol heeft afgelopen zaterdag in de finale om de Achterhoek Cup 2023 geen succesvol slotakkoord kunnen geven aan het behaalde kampioenschap in de tweede klasse en de daarmee gepaard gaande promotie naar de eerste klasse van de KNVB. Op het sportpark ‘Dichteren’ van de vv VIOD in Doetinchem was de equipe van de afscheidnemende trainer/coach William Krabbenborg, ondanks de vele zich aandienende mogelijkheden, niet bij machte om de vele kansen te benutten. Dientengevolge lukte het niet om de in de 24e minuut van de eerste helft opgelopen 1-0 achterstand, dankzij een doelpunt van DZC’68-speler Cas Evers, in het verdere verloop van de wedstrijd om te zetten in een overwinning.

Nederlaag van Grol te wijten aan de vele gemiste kansen

Grol ging van start zonder Thiemo Wessels, Kjell Riteco en de tijdens de warming-up geblesseerd geraakte Wouter Pillen. De afwezigheid van laatstgenoemde had tot gevolg dat Max de Vries, en dat na een lange periode blessureleed, weer zijn rentree maakte in de basiself van Grol. De start van de wedstrijd werd direct gekenmerkt door een beginoffensief van DZC ’68. Desalniettemin was het reeds na vijf minuten spelen dat de wederom bijzonder creatief spelende Tiem Rots spits en topscorer Luc Berentsen een niet te missen kans bood om Grol op voorsprong te zetten. Een gang van zaken, die helaas gedurende zowel het eerste als het tweede bedrijf van de wedstrijd een vervolg kreeg. Immers in de 42e minuut was het wederom Tiem Rots, die na uitstekend voorbereidend werk dezelfde Luc Berentsen op een voorbeeldige wijze in stelling bracht voor het afmaken van een niet te missen kans.

Een scenario dat helaas voor de totale Grolequipe inclusief begeleiding en in het bijzonder voor het talrijke naar Doetinchem afgereisde Grolpubliek ook in de tweede helft een vervolg kreeg. Berentsen, normaliter een koele afmaker en om die reden een alom gevreesde topscorer, kreeg het ook in de tweede 45 minuten en dat een drietal keren achtereen helaas niet voor elkaar om doelverdediger Glen Elfrink van DZC ’68 te passeren. De dientengevolge alom aanwezige teleurstelling kreeg in praktisch de laatste minuut van de wedstrijd een extra dimensie toen middenvelder Rico Lammerdink alsnog de gelijkmaker liet aantekenen, maar scheidsrechter Ramon Gronouwe deze belangrijke treffer afkeurde vanwege een buiten hem door niemand waargenomen overtreding. Eindstand DZC’68 - Grol: 1-0.

Opstelling Grol tegen DZC’68:

Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers, Mart Willemsen (81e Titus Hoffman), Max de Vries en Roel Bruins (46e Kaj Riteco);
Midden: Ramon Landewers (46e Mick Wissink), Rico Lammerdink en Tiem Rots (63e Jordy Schutten);
Voor: Mark Hietland, Luc Berentsen en Tycho Riteco.