Grol eindigt op 3e plaats Keitoernooi

19-08-2023

RKZVC – Grol eindigt in 0 – 3

Grol komt dit seizoen RKZVC maar liefst vier keer tegen: twee keer in de competitie, één keer in de groepsfase van de beker en de eerste keer in de kleine finale van het keitoernooi. Grol had de eerste wedstrijd van het toernooi tegen AZSV met 0 – 2 verloren en RKZVC ging met 1 – 2 ten onder tegen Longa ’30. Daardoor stonden Grol en RKZVC op zaterdag 19 augustus al tegenover elkaar.

Beide ploegen waren nog zoekende naar de vast speelvormen, en dit leverde met name in de eerste helft een rommelige wedstrijd op, met toch wel diverse kansen over en weer. Grol wist al vroeg in de wedstrijd, de 4e minuut, te scoren: een voorzet van rechts wordt mooi binnengekopt door Wouter Pillen. Zieuwent had diverse mogelijkheden, maar Jan Arink wist zijn doel in de eerste helft schoon te houden. De gevaarlijkste bal was die van Sjors Storkhorst die een hoekschop verlengde, maar deze bal spatte via de lat het veld weer in. Voor Grol had aanvoerder Tiem Rots een mooie mogelijkheid maar zijn schot ging net naast.

In de tweede helft bracht Philip Agteres vijf wissels in. Dit was voor Grol zeker geen verzwakking en in een aantrekkelijkere tweede helft trok Grol langzaam de wedstrijd naar zich toe. Een schot van Tiem Rots ging net over. Ziewent kreeg toch nog wel diverse mogelijkheden, maar ging hier slordig mee om. Chiel Klein Avinck, die de tweede helft keepte, had vroeg in de tweede helft een goede redding in een 1 op 1 situatie. Na een uur spelen besliste Grol de wedstrijd. Een mooie diepe bal was voor Jordy Schutten, die de verdediger te snel af was en de bal over de uitkomende RKZVC keeper tikte: 0 – 2. Even later had Tycho Riteco nog een grote kans, maar zijn schot ging net naast. En een schot van Mick Wissink belandde op de buitenkant van de paal. Grol had de wedstrijd volledige onder controle. De jonge ploeg speelde de bal lekker rond. Dit werd nog verder beloond met een derde doelpunt. Een voorzet van Jordy Schutten belandde via een verdediger bij Tycho Riteco, die vanaf dichtbij de 0 – 3 binnen tikte. RKZVC had nog een hele grote kans vlak voor tijd, maar de vrij gespeelde RKZVC speler schoot de bal voorlangs.

Al met al een mooie oefenwedstrijd, maar wellicht hebben beide ploegen niet het achterste van hun tong laten zien. Ook waren enkele spelers nog niet aanwezig aan beide kanten. In ieder geval een mooie voorbode voor de komende ontmoetingen tegen RKZVC.

Het Keitoernooi is gewonnen door AZSV dat in de finale met 1 – 0 won van Longa’30.

Op zaterdag 9 september speelt Grol uit voor de beker tegen RKZVC en op zondag 8 oktober (of eventueel zaterdag 7 oktober) speelt Grol thuis voor de competie tegen RKZVC. De eerst volgende wedstrijd voor Grol is dinsdag 22 augustus uit tegen Markelo 1. Aanvang 20.30 uur. Op zondag 27 augustus speelt Grol vriendschappelijk tegen Vorden 1 in Vorden. Aanvang 13.00 uur.

Basisopstelling Grol: Tiem Rots, Wouter Pillen, Jan Arink, Mark Hietland, Mick Wissink, Tycho Riteco, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Titus Hoffman, Siebe Lantink en Max de Vries.

Invallers tweede helft: Kaj Riteco, Mike Kempers, Chiel Klein Avinck, Jordy Schutten en Tygo ten Bulte.