Speler van het kwartaal Sven Oostendorp

16 jaar

Team Grol:
JO17-2

Een hele lange tijd heeft Sven eruit gelegen en heeft hij niet kunnen voetballen. Achtereenvolgens hielden een sleutelbeenbreuk, een twijgbreuk aan zijn pols en een enkelblessure hem van het voetbalveld. Maar nu voetbalt hij weer!

Favoriete positie:
Die is voor Sven zeker op het middenveld, verdedigende middenvelder, links mid.

Kwaliteiten:
Goede pass, een goede dieptepass. “Ik kan het spel goed open leggen”, vertelt Sven. “En een mannetje uitspelen, lukt me ook wel. En ik heb wel snelheid, denk ik.”

Wat is de kracht van jouw team?
“Het samenspel! En de communicatie. In het begin was het nog matig, maar gaandeweg is het steeds beter geworden. We zijn ook kampioen geworden.” Dit was het eerste seizoen. En daarna dus gepromoveerd naar de tweede klasse. “De spelers zijn ook goed”, licht Sven nog toe. Samengevat is de kracht van het team: samenspel, goede communicatie én goede voetballers.

Wat vind je het leukst aan voetbal?
“Het plezier! Gewoon met het team.” Ook dit antwoord van Sven komt er overtuigend uit. “Plezier hebben aan voetbal. En dat dan samen met je team.” Dat is wat Sven zo mooi vindt aan het voetbal. Samen voetballen en daar samen plezier aan beleven, een echte teamsport.

Naast voetbal, nog andere hobby’s?
“Voetbal kijken”. Het is voetbal dat bij Sven de klok slaat. Naast het zelf voetballen kijkt hij veel voetbal. “Als bijvoorbeeld Barcelona moet spelen, of FC Twente.” En als er tijd overblijft speelt hij Fifa. Er is bij Sven dus geen ruimte voor nog andere hobby’s. Alhoewel, als de tijd het toelaat gaat hij ook nog mountainbiken met zijn zus of broers.

School:
Sven heeft onlangs examen gedaan voor MAVO-T op het Marianum in Lichtenvoorde. Hij heeft er wel een goed gevoel aan overgehouden en zijn gevoel blijkt goed te zijn geweest. Hij is geslaagd… Gefeliciteerd Sven! Na het Marianum gaat Sven, zoals hij zelf zegt, waarschijnlijk de opleiding ‘Supervisor logistiek en transport’ volgen. Maar dit is voor hem eigenlijk een soort tussenstap, want uiteindelijk wil Sven politieman worden. “En dan gewoon de straat op. En misschien nog met een hond, maar dat weet ik nog niet zeker. In elk geval wel in de grote stad. Dan heb je in elk geval iets te doen.”

Favoriete Nederlandse club:
FC Twente. Sven is nog nooit bij een wedstrijd van FC Twente wezen kijken. Dat wordt dus wel een keertje tijd;)

Favoriete buitenlandse club:
Barcelona

Welk voetbalstadion zou je het liefst nog willen bezoeken?
Het antwoord op deze vraag is dan niet zo heel moeilijk: Camp Nou

Met welke voetballer zou je graag een potje willen voetballen?
Frenkie de Jong

Marveldtoernooi:
“Ja, daar kom ik iedere dag. Het internationale voetbal komt naar Groenlo toe. Barcelona, alle clubs komen hiernaartoe. Dat is toch heel mooi!”

Vakantie:
Deze zomer met familie naar Frankrijk. “Daar heb ik zin in!”

Tenslotte nog één vraag: wat is je lievelingseten?
Ow, dat blijkt de moeilijkste vraag voor Sven. Daar moet ie lang over nadenken, maar dan komt na een poosje toch het antwoord: “Pizza!”