In Memoriam Henk Ruikes (1946-2023)

08-09-2023

Helaas heeft ons het droevige nieuws bereikt dat Henk Ruikes op 76 jarige leeftijd is overleden.

Henk is op 18 jarige leeftijd bij de Grolse Boys gaan voetballen en heeft zijn wedstrijden in zowel het 1e,2e als het 3e elftal gespeeld.

Na zijn actieve voetbal carrière heeft Henk zich als vrijwilliger ingezet bij de maandagochtend groep, en na de fusie bij de woensdagochtend groep van de Grol.

Zijn kennis en kunde als elektricien was altijd zeer welkom en Henk heeft met name de Grolse Boys regelmatig uit de brand geholpen. Tevens was hij nauw betrokken bij het aanleggen van alle verlichting op het Wilgenpark. De beelden van Henk die zonder enige moeite de lichtmasten inklom om een lamp te vervangen staan op menig netvlies geschreven. Ook toen de nieuwe lichtmasten van het 1e veld van het Wilgenpark uitvielen, nota bene tijdens de wedstrijd georganiseerd om de ingebruikname te vieren, was Henk snel ter plaatse om het euvel te verhelpen.

Henk stond bekend als een vrolijk iemand die altijd open stond om praatje kwam maken. We zullen hem dan ook zeer gaan missen. Niet alleen als vrijwilliger maar ook zeker als persoon.

Er is gelegenheid om afscheid te nemen en te condoleren dinsdag 12-09-2023 vanaf 19:00uur bij het Crematorium in Haarlo. De begrafenis is in besloten kring.

We wensen zijn familie en vrienden veel sterkte de komende tijd.

(het verhaal van Henk uit het boek "70 jaar Grolse Boys" incl. lichtmast foto)