Grol in volgende ronde KNVB-bekervoetbal

Grol - Vorden 4-2

Tekst: Theo Huijskes
Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Grol 1 oftewel het visitekaartje van de Groenlose voetbalclub heeft de volgende ronde bereikt in het KNVB-bekervoetbal, seizoen 2023-2024. Na een 4-2 overwinning tegen FC Zutphen in eigen huis en een 2-2 gelijkspel tegen RKZVC in Zieuwent, werd afgelopen zondag op het eigen sportpark Den Elshof, en dat in een poule met drie tegenstanders, een verdiende 4-2 overwinning behaald op de eerste uitgaaf van de V.V. Vorden. Grol heeft daarmee beslag gelegd op de eerste plaats in de poule en neemt RKZVC -als tweede geëindigd in de poule- mee naar de volgende bekerronde oftewel de zogenoemde knock-out fase.

De wedstrijd tegen Vorden stond voor Grol niet alleen in het teken van een voorlopige succesvolle afsluiting van het eerste deel van de bekercompetitie, maar ook als een laatste test voor de start van de competitie in de eerste klasse KNVB, te weten zondag 24 september aanstaande. Mede daarom was het jammer dat Grol niet over de volledige selectie kon beschikken. Zo waren Wouter Pillen (net terug van vakantie) en Mike Kempers (geblesseerd) niet beschikbaar, moest Tiem Rots aan het eind van de eerste helft geblesseerd afhaken en werd spits Luc Berentsen in het tweede bedrijf van de wedstrijd gespaard vanwege een recente liesblessure.

Neemt niet weg dat Grol geen moeite had om tweedeklasser Vorden met een ruime nederlaag huiswaarts te sturen. Het feit dat dat de equipe van trainer/coach Philip Agteres bij een 4-0 voorsprong nog twee doelpunten moest incasseren, heeft men aan zichzelf te wijten. Alleen al het feit dat de beide tegendoelpunten vielen met nog slechts twintig minuten te spelen, zegt in deze voldoende. Grol ging van start met Luc Berentsen in de spits met Mick Wissink als schaduwspits en verder Tycho Riteco op rechts en Tiem Rots op links. In de verdediging werd het centrale duo gevormd door Mart Willemsen en Max de Vries als centrale verdedigers met daarbij de jonkies Thiemo Wessels en Kjell Riteco als vleugelverdedigers. Het middenveld werd bezet door Rico Lammerdink en Mark Hietland.

Scoreverloop:
14e min. 1 - 0 Mick Wissink
17e min. 2 - 0 Tycho Riteco
51e min. 3 - 0 Mick Wissink
63e min. 4 - 0 Tycho Riteco
71e min. 4 - 1 Sam Abbink
86e min. 4 - 2 Kris Koning

Opstelling Grol:
Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Thiemo Wessels (50e Kaj Riteco), Mart Willemsen, Max de Vries (80e Titus Hoffman) en Kjell Riteco;
Midden: Rico Lammerdnk, Mick Wissink (65e Roel Bruins) en Mark Hietland;
Voor: Tycho Riteco, Luc Berentsen (46e Siebe Lantink) en Tiem Rots (46e Jordy Shutten).

Scheidsrechter: Wessel ten Damme.

Zondag 24 september a.s. derhalve de start van de competitie in de eerste klasse KNVB met voor Grol de thuiswedstrijd tegen Achilles ’12 uit Hengelo Ov. Aanvang van de wedstrijd op het sportpark Den Elshof in Groenlo is 14.30 uur.