Valse start Grol 1 in 1H

24-09-2023

Grol - Achilles '12 1 - 2

Op zondag 24 september startte voor Grol 1 de competitie in de 1e klasse H met een thuiswedstrijd tegen Achilles ’12 1 uit Hengelo (Ov.). Na een succesvolle bekercompetitie en een goede oefenperiode was het vandaag de eerste echte test. Achilles bleek een taaie tegenstander en liet zien al de nodige ervaring te hebben in deze klasse. Het werd een wedstrijd met weinig kansen. Grol speelde de eerste helft eigenlijk nog redelijk, maar moest twee tegentreffers incasseren en ging rusten met 0 – 2. De tweede helft liet Achilles ’12 Grol komen, maar het was pas in de 93e minuut toen Grol tegen wist te scoren via een penalty: 1 – 2. Grol drukte daarna nog even door, maar wist in de resterende drie minuten niet meer te scoren. Derhalve start Grol 1 deze competitie met een nederlaag.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Vol zelfvertrouwen startte Grol 1 aan de wedstrijd, maar het was Achilles die na vijf minuten al de eerste grote kans had. Nick Oude Luttikhuis keepte attent en bracht redding op de doorgebroken speler. Voor Grol diende de eerste kans zich aan na tien minuten spelen via een schot van Mark Hietland, maar deze werd eenvoudig gepakt door de doelverdediger van Achilles 12. Daarna had Grol nog diverse aanvallende impulsen via Tiem Rots, maar dit resulteerde niet in gevaarlijke doelmogelijkheden. Daarna nam Achilles het heft in handen. Zeker toen Nick Harberink teveel ruimte kreeg, de bal voorin kon aannemen, de bal over de verdediging van Grol heen wipte en uit de lucht strak binnenschoot: 0 – 1. Daarna kwam Grol niet meer in het spel, en had het aan Nick Oude Luttkhuis te danken dat het niet snel op nog grotere achterstand kwam. Vlak voor rust ging het dan toch nog mis. Een foute pass van Grol op het middenveld leidde een tegenaanval in, waardoor de bal bij de aanval van Achilles kwam in de 16-meter. Daar werd deze aanvaller ten val gebracht en gaf de goed leidende Emiel Stienezen een penalty. Deze werd door Damon van Hoften strak in de bovenhoek geschoten: 0 – 2. Tevens de ruststand.

In de tweede helft trok Achilles ’12 zich terug op eigen helft en liet men Grol voetballen. Maar Grol kon geen vuist maken en gevaarlijk worden. De voorhoede van Grol werd vakkundig uitgeschakeld en Achilles stond verdedigend goed opgesteld. Grol kwam niet verder dan een vrije trap van Rico Lammerdink die net naast ging. Het was pas in de laatste minuut van de reguliere speeltijd toen het aanwezige publiek weer even opveerde, toen een vrije trap van Tiem Rots maar ternauwernood door luc Berentsen werd gemist bij de tweede paal. Daarna kreeg Tiem Rots zelf nog een kans na een 1-2tje met Kjell Riteco, maar Tiem treuzelde te lang waardoor zijn schot vanaf de 16-meter werd gesmoord. In de blessuretijd kreeg Grol nog even hoop door een penalty na een overtreding op Tiem Rots. Deze werd laag en hard binnengeschoten door Luc Berentsen die zijn eerste goal in de 1e klasse te pakken heeft. Grol pompte daarna de bal nog een paar keer voor het doel van Achilles, maar het geluk zat niet mee, en derhalve ging de wedstrijd met 1 – 2 verloren.

Een valse start derhalve in de 1e klasse voor Grol tegen een sterk Achilles ’12.

Komende zaterdag 30 september speelt Grol om 14.45 uur uit in Enschede tegen Sparta Enschede.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
26e min. 0 - 1 Nick Harberink
40e min. 0 - 2 Damon van Hoften
90e min. 1 - 2 Luc Berentsen (penalty)

Scheidsrechter:
Emiel Stienezen uit Kilder

Assistenten:
Ilker Güzel en John Dijkman

Kaarten:
Grol: Mark Hietland geel
Achilles '12: 4x geel

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers (70. Siebe Lantink), Mart Willemsen, Max de Vries (70. Kaj Riteco), Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Tycho Riteco, Mark Hietland, Luc Berentsen, Mick Wissink (60. Jordy Schutten) en Tiem Rots.

Uitslagen 1H

Grol - Achilles 12 1 - 2