Geslaagd businessevent bij Grol - RKZVC

09-10-2023

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

In het onlangs binnen het amateurvoetbal van start gegane seizoen 2023-2024, zijn het andermaal een viertal regionale, tevens vooraanstaande businessclubs, die daarbij een rol van betekenis spelen. Wij hebben het in dit geval over de BC van Longa ’30 Lichtenvoorde, uitkomende in de vierde divisie E van de KNVB, alsmede de drie BC’s van respectievelijk Grol Groenlo, RKZVC Zieuwent en FC Winterswijk, die in het huidige seizoen alle drie uitkomen in de Eerste Klasse H van de KNVB.

In het verlengde van het vorenstaande, werd afgelopen zondag het spits afgebeten bij de wedstrijd Grol - RKZVC oftewel dit voetbaljaargang dé voetbalderby binnen de gemeente Oost Gelre. Op initiatief van de inmiddels twaalf jaar bestaande BC van Grol vond er op het sportpark Den Elshof in Groenlo namelijk een exclusief en gevarieerd businessevent plaats, daarbij vertegenwoordigd door meer dan honderd leden van beide Businessclubs.

Onder het motto ‘Derby-Time!’ werden de BC-leden van beide clubs verrast met een programma, dat naast de voetbalwedstrijd als hoofditem werd ingevuld met een gezellig, tevens ontspannend gebeuren in het alom bekende en gezellige Grol-Sportcafé. Daarbij was het Rob Soer oftewel de vervanger van BC-voorzitter Matthijs Roorda, die de aanwezigen welkom heette en vooropging in de afwerking van een gevarieerd programma.

Grollenaar Mark Ebbers tijdens zijn buut voorafgaande aan de derby Grol - RKZVC.

Daarbij was het Grollenaar, tevens buutreedner, Mark Ebbers, die voorafgaande aan de derby Grol - RKZVC de aanwezigen wist te trakteren op een vermakelijke, tevens bijzonder kolderieke buut, waarbij tal van zaken, in Groenlo alsmede in Zieuwent spelende, aan de orde kwamen. Daarnaast ging ietwat serieuzer aandacht uit naar de interviews, die door Miquel Porskamp werden afgenomen bij de assistent-trainers Jos Heutinck van Grol en John Krabbenborg van RKZVC. Interessant detail hierbij is dat Heutinck geboren en getogen Zieuwentenaar is, die in het verleden ook gevoetbald heeft bij RKZVC en daar ook trainersfuncties heeft bekleed.

BC-bestuurslid Miquel Porskamp interviewt de assistent-trainers Jos Heutinck (midden) van Grol en John Krabbenborg (rechts) van RKZVC.

Nadat er volop gebruik werd gemaakt van een goed verzorgd hapje en sapje, kregen de leden van beide businessclubs de gelegenheid om de wedstrijd Grol - RKZVC van dichtbij mee te maken. Na afloop van de door Grol gewonnen derby werden de leden van beide businessclubs ter afsluiting van het programma wederom uitgenodigd in het Grol-Sportcafé voor een gezellig met veel muziek en zang ingekleurd samenzijn. Al met al een geslaagd gebeuren, dat te zijner tijd voor, tijdens en na het competitieduel op het sportpark De Greune Weide in Zieuwent zeker een vervolg zal krijgen.