Grol zowel financieel als sportief gezond

10-10-2023

Kandidaten voor een bestuursfunctie zijn welkom!

Tekst en foto: Theo Huijskes

De op maandag 9 oktober jl. in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof gehouden algemene ledenvergadering van s.v. Grol heeft ook deze keer aangetoond dat de sportvereniging Grol met circa 1400 leden, waaronder circa 900 spelende leden, nog steeds erg gezond is en dat zowel op financieel als sportief terrein. Neemt niet weg dat de inmiddels 105 jaar bestaande voetbalclub alle zeilen moet bijzetten om die status te kunnen voortzetten. Penningmeester Tom Hoffman presenteerde over het seizoen 2022-2023 een financieel verslag, waarbij de lasten 16 duizend euro minder zijn dan voorheen begroot. Hoffman liet daarbij aantekenen dat de lasten in zowel het afgelopen als in het lopende seizoen in grote mate afhankelijk zijn van de ontwikkelingen op de energiemarkt. Werden de financiën in het seizoen 2022-2023 gecontroleerd door Bert Franssen en Randy Keunekamp, in het seizoen 2023-2024 zal de zogenoemde kascommissie gevormd worden door Lotte Westervoorde en Tim Hubers. Daarnaast werd het lijvige, door secretaris Tonnie Zieverink samengestelde, algemene jaarverslag seizoen 2022-2023 goedgekeurd en vastgesteld.

Nieuwe bestuursleden zijn welkom

Tijdens de ALV werd een oproep gedaan aan het adres van belangstellende kandidaten voor een functie in het hoofdbestuur. Een en ander heeft onder andere te maken met het reguliere aftreden van de niet meer herkiesbare Harry Paf als waarnemend voorzitter en Rob Westervoorde als voorzitter Organisatiebestuur, alsmede het tussentijds aftreden van Bert de Hek als vertegenwoordiger van de Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol. Daarnaast kondigde algemeen secretaris Tonnie Zieverink aan dat hij na het seizoen 2023-2024 aftredend is en niet meer herkiesbaar. Kortom gesteld, heeft het Grolbestuur nu reeds te maken met de vacatures voor de functies waarnemend voorzitter, voorzitter Organisatiebestuur, voorzitter van de Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol en over een jaar met de functie algemeen secretaris. De hoop is nu gevestigd op mogelijk belangstellende kandidaten, die het zien zitten om een bestuursfunctie te bekleden binnen een nog steeds, in alle opzichten bloeiende vereniging, die op sportief, organisatorisch en financieel terrein alle zaken uitstekend voor elkaar heeft. Hierbij mag niet onvermeld blijven dat de afgelopen ledenvergadering heeft ingestemd met het voorstel van het Grolbestuur om de nog steeds vacante functie van bestuurslid Gezondheid en Gedrag niet meer in te vullen.

Conclusies n.a.v. verenigingsenquête

Gevoed door een onlangs gehouden verenigingsenquête en mede gebaseerd op het reeds vastgestelde beleid van het hoofdbestuur,is er een aantal conclusies getrokken, waarmee het hoofdbestuur op korte termijn de nodige actie gaat ondernemen. Hierbij valt te denken aan zaken als verdere structurering c.q. verbetering van het vrouwen- en meidenvoetbal, de verbetering c.q. vervanging van de natuurgrasvelden 3 en 4, het meer aandacht gaan schenken aan het grote legioen vrijwilligers binnen de club, het bieden c.q. creëren van meer faciliteiten voor de lagere (recreanten)teams en de verdere aanpak c.q. ontwikkeling van een duurzaam sportpark Den Elshof. In het verlengde van het vorenstaande kondigde bestuurslid Dennis Pasman, tevens voorzitter van het Voetbalbestuur, aan dat men in het kader van het Beleidsplan 2023-2027 ook van zijn bestuur de nodige verbeteracties mag verwachten. Verder werd aangegeven dat voormalig Grolvoorzitter Hans Scheinck reeds ver gevorderd is met het updaten van het Verenigingsboek Grol, dat het Grolbestuur op 9 november a.s. zeven leden gaat huldigen, die 50 jaar lid zijn en één lid die 75 jaar lid is. Tenslotte werd de toezegging gedaan richting het vragen stellende Grollid Harry Broshuis om het voormalige clublied van ‘de Grol’ aan te passen aan de huidige organisatie en uitstraling van de club.