Bert de Hek benoemd tot Lid van Verdienste

11-10-2023

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op maandag 9 oktober is Bert de Hek benoemd tot Lid van Verdienste.

Foto: Sanne Waenink.

Bert heeft een lange staat van dienst bij Grolse Boys en Grol. In het seizoen 1995-1996 is Bert bij Grolse Boys begonnen als algemeen bestuurslid met als extra taak de verzorging van het complex oftewel de accommodatie. In 2001-2002 werd hij wedstrijd secretaris en daarna in 2004-2005 lid jeugdbestuur en daarmee tevens weer lid van het algemeen bestuur. Tot en met 2009 is hij bestuurslid geweest afwisselend wedstrijd secretaris en voorzitter jeugd.

Na de fusie met Grol is Bert in 2020 lid geworden van de nieuwe commissie Zo Groen Als Grol die is opgezet met als taak de verduurzaming van ons sportpark. En met die commissie heeft hij een aantal hele mooie stappen gezet. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Led veldverlichting, het goed scheiden van afval, het nieuw geïsoleerde dak van het kleedkamergebouw, veel hergebruik van materialen van het Wilgenpark, en oude kleding die ingezameld wordt en naar derde wereldlanden gaat.

Vanuit die commissie is hij vorig jaar voorzitter geworden van SEAG en daarmee ook lid van het Algemeen Bestuur. Ook in die rol heeft hij zich intensief ingezet voor onze vereniging.

Helaas heeft Bert aangegeven te moeten stoppen in verband met tijdgebrek. Voorziter Stan Raben dankte Bert voor zijn inzet waarvan 15 jaar als bestuurslid. Als blijk voor waardering werd hij dus benoemd tot Lid van Verdienste. Bert, van harte gefeliciteerd hiermee. Dik verdiend!