In Memoriam Marietje Koenders (1936-2023)

18-10-2023

Afgelopen zaterdagochtend 14 oktober is ons Grol-lid Marietje Koenders op 87-jarige leeftijd overleden.

Marietje is op 28 februari 1936 geboren en was getrouwd met Frans Koenders, oud eerste elftal speler, oud bestuurslid en erelid van onze vereniging Grol en tevens drager van de zilveren KNVB speld, die helaas al in 2003 op 71 jarige leeftijd is overleden. Marietje en Frans hebben één dochter, Marriëtte, die eveneens liefhebster was van de voetbalsport en ook omroepster bij thuiswedstrijden van Grol 1. Ook Marriëtte is helaas al overleden in 1995 op de veel te jonge leeftijd van 32 jaar.

Marietje heeft 60 jaar gewoond aan de Lievelderstraat in het centrum van Groenlo en sinds augustus 2019 was ze woonachtig in Woonzorgcentrum De Molenberg waar ze het goed naar de zin had. Ondanks de hiervoor genoemde tegenslagen die tot groot verdriet leidden, was het de positieve benadering van het leven, die Marietje er bovenop bracht en hield. Dit kwam vooral ook door Peter Hartman, de partner van haar overleden dochter Mariëtte, alsmede door Peter zijn huidige vrouw Bianca en hun beide kinderen Kai en Indy. Ze zei daarover: "Zij zijn voor mij alles en hun beide kinderen beschouw en behandel ik helemaal als mijn kleinkinderen."

Ze was altijd goed gehumeurd en een zorgzame gastvrouw, niet alleen voor haar familieleden, vrienden en bekenden, maar ook voor alle om haar heen wonende gezinnen.

We zullen Marietje erg gaan missen.

Er is gelegenheid om de familie te condoleren op donderdag 19 oktober om 19:00 uur in De Molenberg. De crematie zal in besloten kring plaatsvinden.

Wij wensen de familie, Peter, Bianca, Kai en Indy veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Stan Raben, voorzitter.