Grol uit het bekervoetbal na blamerende nederlaag

23-10-2023

Grol - BSC Unisson 2-3

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Marcel Houwer

In eigen huis, in dit geval op het sportpark Den Elshof in Groenlo, moest Grol afgelopen zondag een in alle opzichten blamerende nederlaag incasseren tegen BSC Unisson uit Boekelo. De Overijsselse opponent, in competitieverband uitkomende in de vierde klasse van de KNVB, was eersteklasser Grol in beide bedrijven de baas. Werd de eerste helft afgesloten met een 0-2 voorsprong voor de Boekelose opponent en dat dankzij twee doelpunten van Pim Ratering, in de tweede helft was het Grol-verdediger Mart Willemsen die voor de 1-2 tekende, waarna Robert Roossink BSC Unisson een 1-3 voorsprong bezorgde. De eindstand van 2-3 kwam tot stand dankzij een doelpunt van Tiem Rots. Enkele minuten later floot scheidsrechter Peter Bloksma uit Haaksbergen voor het slotsignaal, waarmee aan het bekervoetbal van Grol in het seizoen 2023-2024 een definitief einde kwam.

Voor de vele, trouwe Grolsupporters betekende dit resultaat een meer dan enorme teleurstelling. Met name voor de supporters, die Grol een zondag eerder nog aan het werk hadden gezien in de met 1-2 gewonnen competitiewedstrijd met een uitmuntende tweede helft tegen Stevo in het Overijsselse Geesteren, waren en zijn de voetbaldruiven nog steeds bijzonder zuur. Als mogelijk excuus mag worden aangevoerd dat Grol in het onderhavige bekerduel een aantal vooraanstaande spelers moest missen. Zo moest doelverdediger Nick Oude Luttikhuis verstek laten gaan vanwege een blessure. Dit laatste en/of andere redenen waren ook de aanleiding voor de afwezigheid van spelers als Wouter Pillen, Tycho Riteco, Mark Hietland, Rico Lammerdink, Mike Kempers en Thiemo Wessels. Wat zo goed als zeker ook van invloed is geweest, was de bijzonder snelle 0-1 achterstand in de eerste helft en dat reeds na let wel amper zes minuten spelen. De te verwerken domper kreeg een extra dimensie toen de Grolequipe even voor rust ook nog eens de tweede tegentreffer moest incasseren. Een tegenslag van formaat met alle gevolgen van dien. Al met al een prestatief slecht weekend voor de hoofdmacht van Grol. Hopelijk wordt er in het komende weekend voor een omslag gezorgd wanneer Grol voor de competitie in de eerste klasse H van de KNVB in eigen huis moet aantreden tegen SVZW uit Wierden. Deze wedstrijd vindt zaterdag 28 oktober a.s. plaats op het sportpark Den Elshof in Groenlo, aanvang: 18.00 uur.

Opstelling Grol 1 tegen BSC Unisson 1:

Doel: Chiel Klein Avink;
Achter: Siebe Lantink, Kaj Riteco (Mart Willemsen), Max de Vries en Kjell Riteco;
Midden: Roel Bruins, Mick Wissink, Titus Hoffman en Jordy Schutten;
Voor: Luc Berentsen en Teun Hagens (Tiem Rots).