Spectaculair voetbalduel eindigt onbeslist

05-11-2023

DOS ’37 - Grol 3-3

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

Een in alle opzichten spectaculair voetbalduel tussen DOS ’37 en Grol, afgelopen zaterdag afgewerkt op het sportpark ‘Het Midden’ in Vriezenveen, heeft zowel in het eerste als in het tweede bedrijf van dit competitieduel geen winnaar opgeleverd. Een 1-1 stand bij rust, waarbij Grol het eerste doelpunt voor zijn rekening nam, werd gevolgd door een tweede helft, waarin DOS ’37 tweemaal over voor een tijdelijke voorsprong zorgde. Dat beide teams uiteindelijk met een remise en derhalve met één competitiepunt op zak de van een natuurgras voorziene voetbalarena in Vriezenveen verlieten, is volkomen terecht, anders gezegd: de einduitslag geeft de verhoudingen in het veld helemaal weer!

Twee strijdwillige, helemaal op de aanval spelende teams

Bij Grol stonden doelverdediger Nick Oude Luttukhuis, alsmede verdediger Mike Kempers na een blessure weer in de basis. Een en ander kwam de balans van het team duidelijk ten goede. Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Vincent Barett uit Deest, geassisteerd door de beide assistent-scheidsrechters Richard Makkinga van DOS ’37 en Peter Nijland van Grol, opende zich van meet af aan een open wedstrijd tussen twee bijzonder strijdwillige teams, die zich helemaal op de aanval concentreerden. Een en ander leverde direct aan beide kanten de nodige kansen op om te scoren. Dit laatste bereikte wat de Grolploeg betreft een hoogtepunt toen in de 25e minuut van de eerste helft de equipe van trainer/coach Philip Agteres een viertal kansen op rij kreeg, waarbij eenzelfde aantal spelers niet tot scoren kwam. Na vervolgens een fraaie doelpoging van Rico Lammerdink in de 32e minuut, die meer had verdiend, was het Ronald te Morsche van DOS ’37 die gebruik maakte van de op dat moment aanwezige open huis-situatie bij Grol en dientengevolge voor een 1-0 voorsprong zorgde. Echter vier minuten later was het Mark Hietland, die een vrije trap van Wouter Pillen met een kopbalgoal verlengde en derhalve voor de 1-1 ruststand zorgde.

Spits Luc Berentsen scoort nu al het doelpunt van het jaar

In het tweede bedrijf van de wedstrijd ontwikkelde zich een kopie van de eerste helft, waarbij wel aangetekend dient te worden dat beide teams kozen voor een hartstochtelijk strijd met als doel de wedstrijd te kunnen afsluiten met een overwinning. Daarbij wist Grol in de 67e minuut voor een 1-2 voorsprong te zorgen toen een fraaie voorzet van Mark Hietland door Luc Berentsen met een kopbalgoal werd voortgezet. Maar DOS ’37 wilde zich hier absoluut niet bij neerleggen. Dit laatste kwam nog eens duidelijk aan het licht toen men in de 79e minuut zorgde voor de gelijkmaker: 2-2, waarna Ronald te Morsche de Vriezenveense equipe in de 81e minuut en dat derhalve twee minuten later aan een 3-2 voorsprong hielp. Maar de Grolequipe toonde vervolgens inzet en veerkracht. En dit laatste resulteerde in het mooiste doelpunt van de wedstrijd en aan het eind van het seizoen mogelijk van de gehele competitie. Het was namelijk topscoorder Luc Berentsen, die vanuit een onmogelijke positie wist te scoren door de bal in de rechterbenedenhoek van het doel van de tegenstander te schieten. Een doelpunt om niet alleen in te lijsten, maar tevens aan te merken als de kroon op het werk gedurende tweemaal 45 minuten competitievoetbal in Vriezenveen!

Opstelling Grol tegen DOS ’37:
Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Mark Hietland, Mike Kempers, Wouter Pillen (84e min. Mart Willemsen) en Kjell Riteco;
Midden: Roel Bruins, Mick Wissink (30e min. Titus Hoffman) en Tiem Rots;
Voor: Tycho Riteco, Luc Berentsen en Rico Lammerdink.

Gele kaarten:
Mike Kempers, Rico Lammerdink, Tiem Rots en Roel Bruins van Grol, alsmede Olaf de Lange van DOS ’37.

Programma:

Dinsdag 7 november 20.15 uur Grol - Varsseveld (Achterhoekcup)
Zondag 19 november 14.00 uur Dalfsen - Grol
Zondag 26 november 14.30 uur Grol - NEO