Moeizame ruime overwinning op Dalfsen

19-11-2023

Grol speelde op zondag 19 november in Dalfsen tegen nummer laatst in de 1e klasse H sportvereniging Dalfsen. Door het natte weer werd er uitgeweken naar het “oude” kunstgrasveld, waarop de bal supersnel rolde, waardoor er veel onrust was in het spel aan beide kanten. Onrust werd er ook veroorzaakt door het arbitrale trio, waarbij maar liefst tweemaal op aangeven van de KNVB assistent-scheidsrechters, beide keren tot verrassing van het publiek, een penalty werd gegeven. De eerste was voor Grol, waardoor Luc Berentsen de 0 – 1 kon aantekenen. De tweede was na ruim een half uur voor Dalfsen, die door Sam van den Anker werd binnengeschoten en tot de 2 – 2 leidde.

Grol kwam na een half uur op 0 – 2, toen een voorzet van Tycho Riteco bij Siebe Lantink terecht kwam die bij de tweede paal afrondde. Grol leek daarmee op rozen te zitten, maar binnen drie minuten maakte Dalfsen al weer gelijk. Een afstandschot werd door Nick Oude Luttikhuis niet goed verwerkt en door Ole Woltmeijer in de herkansing alsnog in het doel gewerkt. En direkt daarna versierde Dalfsen dus een penalty dat tot de 2 - 2 leidde. In de eerste helft was Sam van den Anker aan de kant van Dalfsen de gevaarlijkste speler. Tweemaal bracht Nick Oude Luttikhuis na de gelijkmaker nog redding op de inzet van Sam, waardoor Grol met 2 – 2 ging rusten.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

In de tweede helft liet het team van trainer Philip Agteres dan toch zien de betere ploeg te zijn. De ene na de andere kans werd gecreëerd: een schot van Mart Willemsen werd van de lijn gehaald, een schot van Mick Wissink ging over, daarna ging een schot van Mick voor open doel over, en ook het afstandsschot van Tycho Riteco over de uitkomende keeper ging over het doel. Grol deed zich in deze fase tekort. Het was dan ook een opluchting toen een schuiver van Tycho Riteco, op aangeven van Luc Berentsen, via een been van de verdediger het doel in ging: 2 – 3.

Daarna ging Grol door met aanvallen en kreeg nog diverse kansen: een schot van Luc Berentsen ging naast, een poeier van Roel Bruins kaatste via de onderkant lat via de paal het veld weer in en de inzet van Luc Berentsen, die door Siebe Lantink werd vrijgespeeld, strandde van dichtbij op de keeper.  Vlak voor tijd nam Grol dan toch eindelijk afstand: Mick Wissink scoorde vanuit een rebound de 2 – 4 en nog geen minuut later maakte Tycho Riteco, na een fout van de Dalfsen keeper Mark Knol, er nog 2 – 5 van. Vlak voor tijd mocht Titus Hoffman invallen en hij had zijn invalbeurt in blessuretijd nog kunnen verzilveren, maar hij raakte de bal oog in oog met de keeper niet goed genoeg. Eindstand derhalve: 2 – 5.

Een mooie ruime, dik verdiende, maar toch moeizame overwinning, die Grol weer wat lucht geeft. Zeker met nog drie zware competitiewedstrijden voor de boeg in dit kalenderjaar.

Programma Grol

Zondag 26 november Grol – NEO 14.30 uur (tevens Fancy Fair!)
Zondag 3 december FC Winterswijk – Grol 14.00 uur
Zaterdag 9 december WHC – Grol 14.30 uur

Wedstrijdinformatie

22e min. 0 - 1 Luc Berentsen
30e min. 0 - 2 Siebe Lantink
31e min. 1 - 2 Ole Woltmeijer
33e min. 2 - 2 Sam van den Anker
64e min. 2 - 3 Tycho Riteco
85e min. 2 - 4 Mick Wissink
86e min. 2 - 5 Tycho Riteco

Scheidsrechter:
Fijke Hoogendijk

Geel:
Luc Berentsen, Kjell Riteco en Mike Kempers van Grol en 1x Dalfsen

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers, Mart Willemsen, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Mark Hietland, Luc Berentsen, Tycho Riteco (87. Titus Hoffman), Siebe Lantink, Roel Bruins en Mick Wissink.

Uitslagen 1H

Dalfsen - Grol 2 - 5