Ruime overwinning voor Grol JO10-1

21-11-2023

SP Lochem JO10-1JM – Grol JO10-1 ( 1-5 ) 3-10

Vanmorgen zijn wij afgereisd naar Lochem voor de 3de wedstrijd van deze competitie. Waar de eerste wedstrijd is verloren tegen Enter Vooruit wisten de jongens van Grol vorige week thuis in een goede wedstrijd te winnen van Diepenheim. Vandaag moeten wij het opnemen in en tegen Lochem.

De vorige wedstrijd wisten de jongens te winnen. De vraag is natuurlijk of dit vandaag ook gaat lukken. In een grijs, herfst decor wordt er om 10:15 afgetrapt voor de wedstrijd. De jongens waren voor de wedstrijd goed geïnstrueerd door John en Barry. Direct vanaf de eerste minuut zoekt Grol de aanval. Met goed voetbal is het Dario die op aangeven van Jur na 3 minuten de score opent, 0-1. Grol is in deze eerste fase van de wedstrijd erg sterk en weet goed combinerend de linies van Lochem te doorspelen. Zo is het Dario die na een goede één twee met Huub de 0-2 binnenschiet na 6 minuten. Het is na 13 minuten Jur die met een goede aanval over de rechterflank naar binnen komt en de bal beheerst binnenschiet. Lochem heeft het moeilijk, Grol staat goed te verdedigen met Björn en Floris. Lochem probeert op de bouwen maar deze worden op tijd door de jongens van de Grol onderbroken. Het is natuurlijk niet alleen maar dat Grol aan de bal is. Lochem weet er af en toe door te komen maar echt gevaarlijk worden ze niet voor het doel. Afstandsschoten missen precisie waardoor de Grol de nul kan vasthouden. Na goed verdedigend doorzetten van Bram weet hij de bal te veroveren en deze op een presenteerblaadje afgeeft aan Huub die de bal genadeloos tegen het net schiet, 0-4 na 23 minuten. Bijna direct uit de aftrap van Lochem weet Bram de bal in het centrum af te pakken en heeft alle ruimte om de bal langs de keeper van Lochem te schieten, 0-5. Het is op slag van rust dat Lochem nog een corner krijgt. Bij deze corner verdedigd Grol niet goed en lijken ze geluk te hebben dat de bal op de paar beland maar het is de spits van Lochem die de rebound hard achter doelman Tygo binnenschiet, 1-5. Dit is ook de ruststand.

Grol begint na de rust wederom sterk en zoekt direct weer de aanval wat een corner oplevert. Deze corner wordt goed door Lochem verdedigd en de counter die hierop volgt wordt door Lochem benut, 2-5. Lochem probeert na dit doelpunt wat aan te zetten en lijken wederom te scoren maar het is Tygo die de inzet goed weet te pareren. Het spel gaat in deze 2de helft wat meer op en neer maar Grol is voetballend sterker. Zo weet Jur in de 32ste minuut na een actie te scoren, 2-6. Lochem komt er een aantal keren goed uit maar komen niet tot scoren. Hierbij dient te worden vermeld dat Lochem ook wel pech heeft met ballen die net naast gaan of gekeerd worden door het aluminium. Huub weet een fout in de verdediging af te straffen in 34ste minuut, 2-7. Het spel golft op en neer en aan beide zijden zijn mogelijkheden. Daar waar Tygo, Björn en Floris een aantal goede mogelijkheden van Lochem onschadelijk weten te maken is het Jur die wel het net weet te vinden, 2-8 in de 38ste minuut. Uiteindelijk weet de middenvelder van Lochem na een goede individuele actie met een mooi schot Tygo kansloos te laten, 3-8 in de 43ste minuut. Grol weet in de laatste minuten van de wedstrijd via Huub, rebound en Bram met een vrij schot zelfs de uitslag naar 3-10 te brengen. Al met al een overtuigende zege waarbij met name het spel van de eerste helft erg goed is aan de zijde van de Grol.