Grol 3 wint van Reunie 2

22-11-2023

Grol 3 – Reunie 2 ( 2-0 ) 3-1

Vorige week behaalde Grol 3 een onverdiende nederlaag tegen koploper Lemelerveld 2 ondanks een goede wedstrijd te hebben gespeeld. Afgelopen zondag moest Grol het opnemen tegen de nummer 2 van de ranglijst Reunie. Het is aan Grol om met het goede spel van vorige week met winst van het veld te gaan.

Ondanks het voorspelde slechte weer kunnen beide teams in het zonnetje de warming-up afwerken. Trainer Max de Vries heeft ondanks de nodige blessures en afwezigen een goed elftal tot zijn beschikking. Het is 11:45 wanneer er wordt afgetrapt voor de wedstrijd. Vanaf de aftrap neemt Grol het initiatief. Een eerste mogelijkheid is er voor Grol al na 2 minuten als Giel goed de diepte weet te vinden en de bal voorzet op Thieme. Zijn inzet wordt door de keeper van Reunie gekeerd. Het eerste kwartier heeft Grol een licht veldoverwicht en weet voetballend Reunie onder druk te zetten. Daar waar Grol kleine mogelijkheden krijgt is het Reunie die geheel uit het niets met een afstandsschot dichtbij de openingstreffer is. Tot opluchting van iedereen gaat de bal naast. Reunie komt eruit via de omschakeling maar kan niet tot grote mogelijkheden komen. Grol heeft het beste van het spel. Toch is het Reunie die doormiddel van een vrij makkelijk gegeven vrije trap tot een goede doelpoging kan komen in de 25ste minuut. Het is doelman Jerle die de bal maar net voldoende met de vingertoppen kan raken waardoor de bal via de paal terug het veld in komt. Grol heeft de controle op de wedstrijd maar weet niet tot scoren te komen ondanks een aantal goede mogelijkheden. De spaarzame aanvallen die Reunie er tegenover kan zetten worden door de Grol goed verdedigd. Jorrick en Nick zorgen ervoor dat de verdediging goed staat.

Het is uiteindelijk na een scrimmage rond het 16 meter gebied van Reunie als de bal bij Giel terecht komt. Hij blijft rustig en schiet de bal beheerst tegen de touwen, 1-0 in de 43ste minuut. Reunie is na dit doelpunt de organisatie even kwijt waardoor Grol nog voor de rust nogmaals weet te scoren. Het is Thieme die na een aanval over de rechterflank op aangeven van Giel de bal binnen schiet, 2-0 in de 45ste minuut. Grol kan met een gerust hart de thee gaan opzoeken.

Na de rust eenzelfde spelbeeld als voor de rust, Grol is voetballend sterker. Reunie moet wat opportunistischer gaan spelen willen ze nog kans maken op de overwinning vandaag. Reunie probeert door middel van lange ballen mogelijkheden te zoeken in de counter. Dit maakt wel dat de Grol achterhoede scherp moet blijven en niet te aanvallend moet gaan spelen. Mede doordat Reunie meer probeert aan te vallen komt er ook meer ruimte voor de Grol die al combinerend tot een aantal goede mogelijkheden komt maar de juiste scherpte in de afronding ontbreekt. Wessel is in de 64ste minuut heel dichtbij een doelpunt nadat hij zichzelf goed weet vrij te spelen. Hij ziet zijn inzet gekeerd worden door de doelman van Reunie. Twan weet de rebound niet te benutten, deze is wederom een prooi voor de doelman. Reunie komt in de tweede helft niet veel verder dan het uitdelen van enkele spelden prikken. Het is Grol die zichzelf niet beloond met het scoren van doelpunten. In de 78ste denkt Grol de 3-0 te scoren nadat Thieme op aangeven van Twan de bal binnenschiet. Helaas wordt het doelpunt wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Grol houdt druk en weet zich in de 81ste minuut dan uiteindelijk wel met een 3de doelpunt te belonen. Het is Nick die uit een voorzet van Giel de bal binnen kopt. Grol wil meer doelpunten maken en begint steeds meer de aanval te zoeken. Hierbij wordt er verdedigend niet goed opgelet. Het is Reunie die hier gebruik van weet te maken en het is een schot die buiten bereik van Jerle via de binnenkant van de paal in de verre hoek binnen valt, 3-1 in de 88ste minuut. Grol protesteert nog wel aangezien Ruben vlagt voor buitenspel maar de scheidsrechter gaat hier niet in mee. Het is Thieme die bij het verstrijken van de officiële speeltijd nog een uitgelezen mogelijkheid krijgt om te scoren maar hij schiet te bal te snel waardoor deze naast gaat.

Grol kan terugkijken op een sterke wedstrijd waarbij men zichzelf enkel kan verwijten te weinig gescoord te hebben gezien de hoeveelheid kansen die er vanmiddag zijn gecreëerd. Ondanks dit gegeven een hele mooie overwinning, de 3 punten blijven in Groenlo.