Philip Agteres ook volgend seizoen trainer-coach van Grol 1

01-12-2023

Het Algemeen Bestuur van de sportvereniging Grol heeft volmondig ingestemd met het voornemen van het Voetbalbestuur om Philip Agteres ook in seizoen 24/25 als trainer/coach van Grol 1 aktief te laten zijn. De 45-jarige Wierdenaar begint dan aan zijn 2e seizoen.

Het is de ambitie van Grol om uiteindelijk een stabiele 1e-klasser te worden. In het licht van deze ambitie kijkt het Voetbalbestuur positief aan tegen de ontwikkeling van het team als geheel en van de spelers individueel. Onder leiding van Philip en zijn staf wordt er door de spelers hard gewerkt aan de verbetering van het niveau.

Na 8 wedstrijden in de 1e klasse H is duidelijk geworden dat het niveau in deze klasse hoog is, mede door de instroom van zaterdagteams. Dit heeft al een aantal mooie wedstrijden met positieve resultaten opgeleverd, maar heeft ook duidelijk gemaakt dat handhaving in de 1e klasse geen vanzelfsprekendheid is. Dit mede gezien het feit dat er 2 teams rechtstreeks degraderen en er 3 teams veroordeeld worden tot het spelen van nacompetitie om handhaving in de 1e klasse. Het Voetbalbestuur heeft echter het volste vertrouwen in spelers en begeleiding dat het Grol 1 gaat lukken om zich in het 1e seizoen in deze klasse te handhaven, waarna er verder gebouwd kan worden aan het team.

Philip: "Ik werk nu een aantal maanden met veel plezier bij Grol en zie het als een grote uitdaging om ons dit jaar te handhaven. Ik kijk er naar uit om samen met mijn staf verder te bouwen aan en met deze talentvolle groep."