Grol geeft doelpunten te makkelijk weg tegen FC Winterswijk

03-12-2023

Voor het publiek was het een aantrekkelijke wedstrijd, en voor FC Winterswijk een mooie overwinning, maar voor Grol was het eindresultaat teleurstellend.

Na vier minuten keek Grol al tegen een 2 – 0 achterstand aan. De verdediging stond blijkbaar nog niet helemaal goed, want twee identieke aanvallen met een lage voorzet konden twee keer eenvoudig bij de tweede paal worden binnengetikt. Gelukkig bleek Grol over voldoende veerkracht te beschikken en twee prachtige passes van rechterverdediger Mike Kempers werden effectief afgerond. De eerste kwam terecht bij Tiem Rots die de 2 – 1 binnentikte en de tweede kwam bij Luc Berentsen terecht, die hem tussen twee verdedigers aannam, en de bal over de uitkomende keeper lobte: 2 – 2.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Voor de rest van de eerste helft had Grol het goed staan en was het een gelijkopgaande strijd met FC Winterswijk, zonder al te veel kansen aan beide kanten. Achterin hadden Mart Willemsen en Kjell Riteco goede verdedigende acties, en middenop onderschepte Roel Bruins menig aanval. Beide ploegen kregen nog één kopkans: een vrije trap van Rico Lammerdink werd door Mark Hietland bij de tweede paal naast gekopt en bij Winterswijk ging de kopbal uit een voorzet over. Ruststand derhalve 2 – 2.

In de tweede helft voetbalde FC Winterswijk iets makkelijker en moest Grol hard werken om tegenstand te bieden. Vlak na rust verprutste Winterswijk gelukkig een twee tegen één situatie en even later bracht Nick Oude Luttikhuis in een één op één situatie redding. Daarna waren er twee grote kansen voor Grol. De na rust ingevallen Mick Wissink werd weggestuurd en schoof de bal vervolgens laag in de hoek, maar een voet van de keeper bracht redding. Bij deze actie raakte Mick Wissink ongelukkig geblesseerd en moest het veld verlaten. De grootste kans in de tweede helft was voor Luc Berentsen. Siebe Lantink, die een goede wedstrijd speelde, gaf een mooie voorzet, maar de vrijstaande Luc kopte de bal van dichtbij over. Des te zuurder, dat aan de andere kant de bal er wel in ging, en dat ook nog eens doordat keeper Nick Oude Luttikhuis niet attent genoeg reageerde bij de eerste paal, waardoor een hoekschop eenvoudig kon worden binnen gekopt. Dat gaf FC Winterswijk weer nieuwe energie, want even later werd uit een mooie aanval de 4 – 2 binnengekopt.

Toch werd het nog spannend, toen met nog zeven minuten te gaan, Tycho Riteco, door een uitglijder van een Winterswijk verdediger, plots de bal ontving en na een dribbel de bal geplaatst binnenschoot: 4 – 3. Grol drong nog aan, maar wist de gelijkmaker helaas niet meer te maken. Een jammerlijke nederlaag derhalve, met name door drie te makkelijk weggeven doelpunten. Voor de winterstop speelt Grol nog één wedstrijd en wel op zaterdag 9 december om 14.30 uur tegen de ongeslagen koploper WHC in Wezep. Het zou mooi zijn als Grol daar voor een verrassing kan zorgen.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
1e min. 1 – 0 Martijn Veldhuis
4e min. 2 – 0 Jelle Koenders
10e min. 2 – 1 Tiem Rots
20e min. 2 – 2 Luc Berentsen
73e min. 3 – 2 Dion Hartgerink
82e min. 4 – 2 Robin Katier
89e min. 4 – 3 Tycho Riteco

Scheidsrechter:
Wijnand Rutgers uit Dinxperlo

Gele kaarten:
Roel Bruins en Siebe Lantink van Grol en 3x FC Winterswijk

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers (89. Thiemo Wessels), Mart Willemsen (89. Wouter Pillen), Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Mark Hietland, Luc Berentsen, Tiem Rots, Tycho Riteco, Siebe Lantink en Roel Bruins (46. Mick Wissink, 68. Jordy Schutten).

Zaterdag 9 december 14.30 uur WHC – Grol
Zaterdag 20 januari 14.30 uur Hulzense Boys - Grol