Grol Zat 3 verliest in een prachtig voetbalgevecht van AZSV

11-12-2023

Grol zat 3 - AZSV 7 ( 2-3 ) 5-6

Afgelopen zaterdag speelde Grol Zaterdag 3 een thuiswedstrijd tegen de nummer 5 van de ranglijst AZSV 7. Door de herfstachtige weersomstandigheden is er weinig publiek aanwezig. Diegene die er wel zijn hebben een zeer open en doelpuntrijke wedstrijd kunnen aanschouwen.

Het is iets over half drie als er wordt afgetrapt. Grol begint de wedstrijd en wordt direct onder druk gezet door AZSV. Dit maakt dat Grol achteruit moet. Het is een terugspeelbal die door doelman Barry slecht wordt weggewerkt en de spits van AZSV direct een grote kans oplevert. Gelukkig weet Barry zijn fout te herstellen door de bal tot corner te verwerken. De corner wordt door Grol goed verdedigd waarmee het eerste gevaar is geweken. Het is uit een diepe ingooi van Amir die Khalid de diepte instuurt. Khalid weet een goede voorzet te geven die Ronald direct weet te verzilveren, 1-0 in de 2de minuut. Een onverwacht vroege voorsprong.

Het is al snel duidelijk dat AZSV de wedstrijd niet maar zo gewonnen gaat geven. Het tempo ligt hoog en het spel golft op en neer. Het is en zal uiteindelijk een hele open wedstrijd worden. Grol kan in de eerste helft maar moeilijk een vuist maken tegen de snelle buitenspelers van AZSV. Het spel aan de Grol zijde is slordig en niet scherp genoeg. AZSV weet er via de flanken goed langs te komen of via steekballen door het centrum. Het is dan ook AZSV die de eerste helft het beste van het spel hebben. Grol heeft het moeilijk. Mede door een aantal goede reddingen van Barry is het dat Grol in de wedstrijd blijft. Toch valt na 25 minuten de terechte gelijkmaker. In een één tegen één situatie lijkt Barry de bal te keren. Het is de speler van AZSV die hierbij de bal met zijn hand, onbewust, zo raakt dat hij de bal kan binnen schieten, 1-1. Grol probeert vanaf de aftrap weer op zoek te gaan naar een voorsprong. Het is dan ook een aderlating voor Grol als Martijn met een blessure het veld moet verlaten. Toch weet Grol een voorsprong te nemen. Het is na een afgeslagen corner van Grol dat de bal bij Lars terecht komt. Hij houd overzicht en speelt de bal af op de vrijstaande Teun. Hij weet met een prachtig schot vanaf 20m1 Grol op een 2-1 voorsprong te zetten in de 28ste minuut. Heel lang kan Grol niet van deze voorsprong genieten. AZSV weet nu wel een actie via hun linkerkant vol te benutten. De linksbuiten is sneller als Lars en weet de bal puntgaaf achter de verdediging te leggen en het is een doorgelopen middenvelder die de bal vrij kan binnenschieten in de 30ste minuut. AZSV weet op slag van rust op bijna identieke wijze over de rechterkant een aanval op te zetten die wederom goed wordt uitgespeeld, 2-3 in de 45ste minuut.

In de rust worden er een aantal stevige woorden uitgesproken maar ook de intentie om wel te strijden voor het maximale resultaat.

AZSV lijkt de voorsprong te koesteren en zakt iets meer in en laat Grol meer opkomen. Ze blijven echter gevaarlijk in de omschakeling. Zo weten ze een corner te forceren. De bal blijft hangen door de wind, de inkomende spelers van AZSV weten in de scrimmage te scoren, 2-4 in de 55ste minuut. Grol doet de nodige omzettingen om wat te kunnen forceren. Kevin gaat van achteruit naar voren en Wout wordt ingebracht. Grol gaat opportunistischer speler. Ondertussen is het stevig gaan regenen wat het voetballen moeilijker maakt. Toch weet Grol met diepe ballen AZSV terug te dringen. Dit levert een aantal corners op. Bij één van de corners lijkt er een overtreding te worden gemaakt maar wordt niet gefloten, Nico blijft scherp en schiet de bal binnen, 3-4 in de 60 ste minuut. Helaas leid in de 65ste minuut een tekorte terugspeelbal van Jorn op Barry de 3-5 in, AZSV zet direct druk en kunnen vrij makkelijk scoren. Een domper maar Grol geeft nog niet op. Zo is het Youri die met een subtiele lob de doelman van AZSV het nakijken geeft, 4-5 in de 78ste minuut. Grol weet via Khalid zelfs nog in de 85ste minuut terug te komen tot 5-5! Grol probeert na deze gelijkmaker nog op zoek te gaan naar de winnende maar geeft hierbij zelf ook meer ruimte weg. Het is AZSV die er via de counter uit kan komen en zo gevaarlijk kan worden. Onder druk van AZSV verdienen ze een corner. Amir probeert de bal uit deze corner hard weg te schieten. De bal komt ongelukkig hard op het hoofd van Jorn die hiermee uit het spel is. De bal wordt opgevangen door een AZSV speler die met een strak schot Barry kansloos laat en hiermee de eindstand van 5-6 in de 90ste minuut op het scorebord zet. In de blessuretijd lukt het Grol niet meer om een gelijkmaker te forceren en incasseert hiermee het eerste verlies in de competitie.