Grol JO10-1 sluit jaar met winst af tegen Neede

18-12-2023

Grol JO10-1 - Neede JO10-1 ( 6-4 ) 9-7

Grol JO10-1 speelde zaterdag 16 december zijn laatste wedstrijd thuis op de Marveld Arena. Na een goede warming-up, want zo heel warm is het niet, wordt er gestart met de wedstrijd.

De jongens van Grol beginnen direct sterk en het is al in de eerste minuut dat Huub na een goede actie de 1-0 weet te scoren. Neede gaat direct op zoek naar de gelijkmaker. Het is dan ook Neede die na 3 minuten de gelijkmaker weten te scoren, 1-1. Direct uit de aftrap dribbelt Huub met de bal richting het doel van Neede. Voordat de jongens van Neede kunnen ingrijpen schiet Huub de bal al achter de doelman, 2-1. Uit een goed ingestudeerde aftrap weet Neede met een afstand schot doelman Tygo kansloos te laten en staat het alweer gelijk, 2-2 na 4 minuten voetballen. Het is duidelijk dat beide teams er zin in hebben en snel weten te scoren. Na deze openingsfase weet Grol zich beter te organiseren en kan Neede beter vastzetten. Grol weet goed druk te zetten waardoor Neede er moeilijk uit kan komen. Grol weet zelfs zo goed druk te zetten dat Neede zelfs, al is het wat ongelukkig, 2 eigen doelpunten maakt, 4-2 na een kleine 10 minuten voetballen. Grol heeft de wedstrijd onder controle, de verdediging met Bjorn en Floris weten de uitvallen van Neede onschadelijk te maken. Die keren dat ze toch tot een schot kunnen komen weet Tygo de ballen te keren. Zo is het Bram die na een afgeslagen actie van Neede de bal diep geeft op Jur. Jur weet zich met een mooie actie vrij te spelen en schiet de bal langs de keeper van Neede tegen de touwen, 5-2 in de 13de minuut. Het is Huub die uit een goed opgezette corner van Floris de 6-2 binnenschiet. Het lijkt bijna te makkelijk voor de Grol te gaan en de jongens worden wat slordiger in de passing. Het is dan ook Grol die in de opbouw te makkelijk balverlies heeft. De spits van Neede weet de bal te onderscheppen en 1 op 1 met Tygo schiet hij beheerst binnen, 6-3 in de 23ste minuut. Neede weet net voor rust de 6-4 te scoren na een goed opgezette aanval.

Na de ranja in de rust begint de Grol de 2de helft te slap en het is Neede die eigenlijk met een vrij eenvoudig schot Tygo weet te verrassen, 6-5. Neede heeft zich weer knap terug weten te vechten in de wedstrijd. Het spel gaat meer over en weer en beide teams zijn de tweede helft aan elkaar gewaagd. Gelukkig lukt het Grol om weer te scoren. Het is Dario die goed druk zet op de keeper die gehaast de bal moet wegschieten. Deze bal komt bij Huub in de voeten en kan zo makkelijk de 7-5 binnenschieten. Hierna is het Dario die weet te scoren uit een goede voorzet van Jur. 8-5 in de 34ste minuut. Net als in de eerste helft begint Grol weer iets slordiger te voetballen en als er te slap wordt verdedigd is het Neede die dit genadeloos weet af te straffen, 8-6 in de 35ste minuut. Het is nog geen minuut later dat Neede de aansluitingstreffer weet te scoren na een goede actie door het midden, 8-7. Het is zo dan ook erg spannend voor de staf en de aanwezige ouders aan de Grol zijde. Weten de jongens deze wedstrijd winnend af te sluiten? Gelukkig is het Dario die uit een corner van Bram de bal vol op de pantoffel neemt en de bal keihard achter de keeper weet te schieten, 9-7 in de 39ste minuut. In de resterende minuten van de wedstrijd zijn er aan beide zijden geen mogelijkheden meer gecreëerd waarmee Grol de laatste doelpuntrijke wedstrijd van dit jaar winnend weet af te sluiten!

Nadat de jongens zich hebben gedoucht worden ze als afsluiting van dit jaar door de staf bestaande uit John, Niek en Barry getrakteerd op een zakje chips en wat te drinken. We kunnen terugkijken om een goed eerste half jaar waarbij er wedstrijden zijn gewonnen maar ook verloren. We gaan nu eerst genieten van de feestdagen om het nieuwe jaar te gaan beginnen met een 2tal zaaltoernooitjes.