Gasten bewijzen hun koppositie

Scheidsrechter: dhr. W.G.F. Arends uit Hoge Hexel
Eindstand: 1-3
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 45emin.+2, 0-1, Joffrey van Rossum, 67emin. 0-2 Tim van der Cruysen, 73emin. 1-2 Erwin van de Wolfshaar, 90e min. 1-3 Tim van der Cruysen.
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Johan Houben en Patrick Blanckenborg (schorsingen).
Pupillen van de week: Zesper Frank en Daan Doorninck, beide uit Grol F7.
Sponsor wedstrijdbal: Snackbar Floor, uit Groenlo Bijzonderheden: Sneeuwval vertraagt aanvang inhaalduel.

Door plotselinge weersveranderingen werd de scheidsrechter genoodzaakt het treffen tussen Grol en de gasten uit Malden een kwartier later van start te laten gaan. Hoewel velen van de aanwezigen alsnog een afgelasting verwachtten, ging het duel, nadat eerst met man en macht de lijnen geveegd werden, toch nog door. Voor de talrijk meegereisde supporters uit het rijk van Nijmegen was dit al reeds een hele opluchting.

Ruim anderhalf uur later kon men wederom opgelucht adem halen, omdat de trotse lijstaanvoerder dat deed wat zij ervan verwachtten. Op een aanvankelijk moeilijk bespeelbaar veld, geteisterd door de sneeuwval en de omstandigheden van de afgelopen periode, had het er alle schijn van dat de gastheren beter met de omstandigheden over weg konden. Het ontbreken van een oranje wedstrijdbal bleek aanvankelijk een handicap voor spelers en supporters. Het spel was dikwijls slecht te volgen.
Vloeiende combinaties bleven derhalve uit, mede omdat veel spelers zich met moeite staande wisten te houden. Desondanks hadden beide teams de intentie om een fris spelletje op de witte mat te leggen.

Grol had in de openingsfase een aantal reële mogelijkheden, waaronder een van Erwin van de Wolfshaar. Keeper Teun Rengers wist met zijn voet onheil te voorkomen. Ook Lennard en Björn vonden bij hun acties te weinig medespelers om succesvol af te laten ronden. Na amper een half uur spelen ging Kevin niet voor eigen eer maar zag Lennard in betere positie staan. De afwerking mistte echter het beoogde effect.

Van de gasten kreeg men tot op dat moment niet de te verwachten tegenstand. Men liet de thuisploeg het spel maken en wachtte geduldig af. Moet aangetekend worden dat hun voorwaartsen weinig effectief met hun mogelijkheden om sprongen.

Naarmate de eerste helft vorderde kropen zij toch meer uit hun schulp en werd het duidelijk dat niet Grol maar zij het spel wilden maken. Men nam geleidelijk aan het heft meer en meer in handen, maar moesten desondanks tot in de blessuretijd van de eerste helft wachten op succes. Slecht anticiperen op een ingooi, verschafte Joffrey van Rossum zoveel ruimte die hij met een fraaie lob over doelman Dibbets afrondde, 0-1.

De eerste vijf, zes minuten na rust kwam Grol energiek uit de startblokken om de opgelopen schade te herstellen, daarna was het initiatief aan de gasten die dat eigenlijk het resterende deel van de wedstrijd ook niet meer uit handen gaven. Om de voorsprong verder uit te bouwen had men wel een verdachte buitenspelsituatie nodig, hetgeen Tim van der Cruysen niet belette om de 0-2 aan te tekenen. Overigens op dat moment niet geheel onverdiend, men wist elkaar en de vrije man beter te vinden, terwijl Grol hun verdediging onder de aanvoering van een excellerende Faro Kamano niet wist te slechten.

Even was er nog hoop na de aansluittreffer van Erwin van de Wolshaar en geloofde Grol in een aansluiting. Die droom werd geen werkelijkheid middels een snelle, nauwkeurig en succesvolle uitgevoerde counter, Tim van der Cruysen in staat steld met een eenvoudig intikkertje de trekker over te halen, 1-3.

Koploper Juliana’31 deed wat van een lijstaanvoerder werd en wordt verwacht, het bleef uiteindelijk soeverein overeind.

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg, Robin Schuurmans.
Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos (57e min. Tom Klein Zeggelink), Christiaan Pillen, Tom Kaak.
Voor: Sander Nijhoff (63e min. Bart Porskamp), Kevin Stöteler (73e min. Wouter Pillen). Erwin van de Wolfshaar

Uitslagen Paasmaandag 24 maart j.l. (inhaalwedstrijden)
Bemmel SC - Beuningse Boys gestaakt
Grol - Juliana’31 1-3