Grol F1 kan zich meten met Nederlandse top

03-05-2008

GROENLO/ROTTERDAM - De Achterhoekse voetballiefhebber weet dit seizoen zijn weg naar sportpark Den Elshof al te vinden. Daar speelt immers het attractieve team van Grol F1 zijn thuiswedstrijden. Afgelopen donderdag, hemelvaartsdag, trad de selectie van de 90 jarige Grolse club aan op het toernooi van het eveneens jubilerende Feyenoord.

Om 08:00 uur ’s ochtends vertrok de spelersbus naar de welbekende havenstad. Nadat we onze huis-scout ook in de bus hadden werd er koers gezet richting sportpark Varkenoord. Dit sportpark, het trainingscomplex van Feyenoord, ligt in de schaduw van Stadion de Kuip.
In Rotterdam stond leider Max de bus al op te wachten. Als een heuse (gediplomeerde) verkeersleider stuurde hij de bus naar een prachtig plekje naast het stadion. Het toernooi kon beginnen.

De eerste wedstrijd werd er aangetreden tegen de gastheer, Feyenoord. Nadat aanvoerder Timo de clubvaantjes uit heeft gewisseld kan het spektakel beginnen. In een enerverende wedstrijd blijkt dat de spelers onder de indruk zijn van de tegenstander en de entourage. Na een eerste helft staat er een geflatteerde 3-0 stand voor de gastheren op het scorebord. De tweede helft wordt goed voetbal op de mat gebracht en zijn de ploegen gelijkwaardig. Hier zijn de beste kansen zelfs nog voor Grol om de score een ander aanzicht te geven. Het blijft echter bij een 3-0 overwinning voor Feyenoord. Een keurig begin van het toernooi!
Na een korte teambespreking en warming-up wordt er gespeeld tegen de selectie van’t Gooi F1. Hierin laat de F1 zien wat het in huis heeft. In de eerste helft zijn het vooral Myron en Mika die de achterhoede van ’t Gooi doen schutteren. Daarna laten ook Luc en Siebe zien dat zij elkaar goed kunnen vinden. Na twee keer tien minuten voetbal staat er een 5-0 eindstand op het bord in het voordeel van de Grollenaren.
De laatste poulewedstrijd wordt gespeeld tegen Brummen F1. De winnaar van deze wedstrijd zal de troostfinale spelen van het toernooi. In een gelijkwaardige wedstrijd zet Timo de ploeg op voorsprong. Hij scoorde uit een aanval die al bij Tobias, in de achterhoede, werd opgebouwd. Ook de verdedigers Stan en Jan laten zien hoe er in de Achterhoek wordt verdedigd. Bij rust blijft de 1-0 voorsprong op het bord staan. Na de gebruikelijke wissels wordt er gezocht naar een grotere marge. Toch is het Brummen dat verrassend op 1-1 komt. Grol besluit niet bij de pakken neer te gaan zitten en zet de schouders er nog eens onder. Dit resulteert in een verdiende 2-1 voorsprong. De solide voetballende Rowan stuurt Myron weg die in de laatste minuut de keeper kansloos laat.

De troostfinale wordt gespeeld tegen het sterke GFC F1. Na een warming-up in onze speciaal meegenomen 020-shirtjes wordt er afgetrapt. Na een eerste helft waarin de Grol F1 een paar klassen beter is vergeet het te scoren. Aan de andere zijde houdt Roar er een paar knappe ballen uit. Helaas is hij kansloos op een bal die uit de scrimmage over de lijn rolt. Ook in de (korte) tweede helft is blijft de taaie tegenstander met moeite overeind en blijkt de goal uit de eerste helft de enigste. Zo onverdiend kan het spelletje soms zijn.

De spelers gaan in Rotterdam met een geheven hoofd van het veld af. Aanvoerder Luc doet namens de sv Grol het bedankwoordje en neemt de prijs in ontvangst. Een ijzersterk en goed bezet toernooi resulteert in de beker voor de 4e plaats. Zo wordt er op een zelfde plek geëindigd als Sparta Rotterdam F1 en worden zelfs BVO’s als Omniworld F1, Excelsior F1 en Haarlem F1 onder ons gelaten! Al met al een geweldige dag met een heleboel prachtige ervaringen en een goed resultaat. De vele foto’s, video’s en de grote beker doen ons voorlopig nog wel even aan deze dag herinneren. Deze wordt in stijl afgesloten met een eetfeestje bij de McDonalds in Doetinchem. Leider Max en Jan zitten dan ondertussen al weer op hun natte vakantieadres.

Namens de begeleiding van Grol F1 willen wij de spelers van harte feliciteren met het behalen van deze knappe prestatie: we zijn trots op jullie!