PSV en Leeds United bereiken finale F-woensdagcompetitie

21-05-2008

Tijdens de zeer spannende kruisfinales, die op woensdag 21 mei 2008 zijn gespeeld, hebben PSV en Leeds United zich geplaatst voor de finale van de F-woensdagcompetitie (voorjaar 2008). Beide ploegen hadden een penalty-serie nodig om de winst binnen te halen en dat maakte het nog spannender dan het al was gedurende de wedstrijden.

PSV plaatste zich door Liverpool te verslaan. In een fantastisch duel wisten beide ploegen zes keer te scoren. De ene goal was nog mooier dan de andere en de spanning was te snijden. Tijdens de ‘penaltyloterij’ trok PSV aan het langste eind en mag zich daardoor gaan opmaken voor de finale.

Het Leeds United van trainer Jos Klein Gunnewiek had een hele zware kluif aan Celtic, de ploeg van het succesvolle trainersduo Ron Doornink en Jos Bleumink. Celtic nam de leiding in het begin van de spannende wedstrijd. Naarmate het duel vorderde nam Leeds het heft in handen. Het resultaat was dan ook dat er vijf minuten voor tijd een stand van 4-4 op het scorebord stond. Hierna volgden enkele bizarre minuten. Leeds maakte eerst een prachtige goal en in de allerlaatste seconde van de wedstrijd maakte Celtic gelijk. Zoals al eerder vermeld namen de Engelsen de penalty’s, die noodzakelijkerwijs genomen moesten worden, net iets beter en mogen ze zich finalist noemen.

In de andere poule (plaatsen 5 t/m. 8) moesten Feyenoord en Ajax het voor de derde maal deze competitie tegen elkaar opnemen. Wederom een ‘klassieker’ dus. Ajax was een maatje te groot en wist dan ook middels fraaie goals de overwinning mee te nemen naar Amsterdam. Uitslag: Ajax – Feyenoord 7-0

Ook Manchester United en Real Madrid, die uitkomen in deze poule, bezorgden de supporters een geweldig schouwspel. De hele wedstrijd ging het gelijk op. De teams waren aan elkaar gewaagd en de wedstrijd moest op details beslist worden. Manchester kwam als winnaar uit het duel, maar Real had het net zo goed kunnen zijn. Uitslag: Manchester United – Real Madrid 3-2

De wedstrijden in de 9e en laatste speelronden zien er nu als volgt uit:

Plaats 1 en 2: PSV- Leeds United

Plaats 3 en 4: Liverpool- Celtic

Plaats 5 en 6: Ajax- Manchester United

Plaats 7 en 8 ; Real Madrid- Feyenoord

Woensdag 28 mei wordt er om 18.00 afgetrapt bij alle vier duels. Aansluitend zal de prijsuitreiking volgen. Ook zullen dan de spelers en trainer van het toernooi bekend worden gemaakt. Kom allemaal kijken!!!!!!!!!!!!!!