Grolspelers voetballen in het Euroregio-elftal

15-07-2008

GROENLO - Grollenaren Lennard Walterbos en Wouter Pillen, spelers uit het eerste elftal van sport vereniging Grol spelen mee in het Euroregio-elftal. In dit team zitten ook spelers uit het Duitse Bocholt, AZSV spelers Wietse Kamink en Gert-Jan Navis, en WVC voetballers Mark Thomassen en Ziadin Shala en waarschijnlijk zal het team aangevuld worden met spelers van Longa’30. Het Euroregio-elftal onder de 19 speelt op woensdag 6 augustus een vriendschappelijke wedstrijd tegen Shakhtar Donetsk.

Een dag later, op donderdag 7 augustus zal het Bocholts U-19 elftal het opnemen tegen
de smaakmaker van het Zuid-Amerikaanse voetbal: Atletico Paranaense. Dit elftal was twee jaar geleden nog finalist in de Copa Libertadores (de Zuid-Amerikaanse Champion League).
Atletico Paranaense, grootmacht in de huidige Braziliaanse serie A, zal het publiek trakteren op technisch verzorgd voetbal.

Shakhtar Donetsk (Oekraïne) en Atletico Paranaense (Brazilië) die voor het internationaal A-jeugd voetbaltoernooi, dat 8, 9 en 10 augustus 2008 plaatsvindt in Doetinchem, naar Nederland komen arriveren al op dinsdag 5 augustus en verblijven enkele dagen in het Duitse Bocholt. Dit op uitnodiging van FC Bocholt U-19 trainer, Reymond Verboom.

De wedstrijden zullen worden gespeeld in het Stadion van 1. FC Bocholt “Am Hunting”.
Het stadion is eenvoudig te vinden, want het ligt op slechts 500 meter van het subtropisch zwembad ”Bahia“.

Aanvang beide dagen is om 19.00 uur. De entree tot 12 jaar is €1,50 en 12 jaar en ouder €3,00.