Stef Oldenkotte lid van verdienste

27-07-2008

Afgelopen week waren de D-pupillen van de s.v. Grol op kamp. Samen met de andere jeugdleiders zorgde opperkampleider Stef Oldenkotte er ook dit jaar weer voor dat het een onvergetelijke week werd. Nadat de weergoden afgelopen maandag nog wat roet in het eten gooiden, konden de leiders en pupillen de rest van de week onder prima weersomstandigheden genieten van tal van activiteiten. Eén van de hoogtepunten daarbij was ongetwijfeld de donderdagavond. Nadat de D-pupillen de primeur hadden om als eerste Grolspelers op het pas aangelegde kunstgras te mogen spelen, werd de avond in het clubgebouw voortgezet met een goed bezochte ouderavond.  Dankzij de ludieke presentatie van Jordi (die als “Johnny” een prima act neerzette) en de ondersteuning van Alex en Chris kregen de pupillen en ouders een meer dan gezellig programma voorgeschoteld onder de veelzeggende titel “Boer’n got talent”.

Hoogtepunt van de avond was ongetwijfeld de benoeming van Stef Oldenkotte tot lid van verdienste. “Al twee jaar is Stef bezig afscheid te nemen van het D-kamp, maar ieder voorjaar begint het blauwwitte Grolbloed toch weer te kriebelen. “Un vakantie zonder D-kamp is toch eigenluk gin vakantie ….”, zo zie je Stef dan weer denken. Maar andersom ook. Een D-kamp zonder Stef is eigenlijk geen D-kamp. Afgelopen dagen zag je hem soms met zijn ziel onder de arm lopen, balend dat hij een aantal uren moest werken en daardoor een gedeelte van zijn geliefde kamp moest missen. Het tekent zijn enorme inzet en gedrevenheid. Al twintig jaar is Stef nu leider op kamp, waarvan een groot aantal jaren als grote animator en opperkampleider. Maar dat niet alleen. Stef heeft binnen de Grol zijn sporen meer dan verdiend. Zeker ook als leider van Grol D-3. Wie Stef als leider wat beter kent, weet dat hij als trainer superfanatiek is, maar daarnaast ook altijd als een echte vriend klaar staat voor de pupillen. Zijn pupillen. Een kleine blijk van waardering voor alles wat hij in de afgelopen jaren voor de s.v. Grol in het algemeen, maar voor de Groljeugd in het bijzonder heeft gedaan is dan ook zeker op zijn plaats.”

Na een staande ovatie kreeg een blij verraste Stef Oldenkotte te horen dat hij benoemd werd tot “lid van verdienste”. Uit handen van Grolvoorzitter Theo Huijskes mocht hij daarna de bijbehorende oorkonde alsmede cadeaubon in ontvangst nemen, waarna hij uit handen van jeugdsecretaris Frans Heming nog een bijbehorende (en voor Stef speciaal aangepaste) bos bloemen in de vorm van een bierpakketje kreeg. Uit de vele positieve reacties en felicitaties die daarop volgden bleek eens te meer dat er alom grote waardering bestaat voor de wijze waarop Stef de afgelopen jaren binnen onze vereniging heeft gefunctioneerd. Stef, van harte. Je hebt het meer dan verdiend.