Informatie over de Jeugdopleiding seizoen 2008-2009

06-08-2008

Deze week zijn de diverse selectieteams van de Grol weer begonnen met hun trainingen op het nieuwe kunstgras. Onder leiding van Cor Mighielsen is ook de C1-selectie begonnen en een opvallend detail hieraan is dat het ze het eerste gedeelte van de trainingen onder leiding van looptrainer Gerry van Dongeren ondergaan. Ook zullen zij adviezen krijgen over de warming-up voor de trainingen en voor de wedstrijden. Henny Wassink en Gerry van Dongeren zijn bereid gevonden dit onderdeel op zich te nemen en vormen hierdoor een zeer welkome uitbreiding van het jeugdtrainerkorps. Ook zal de C1-selectie extra techniektraining krijgen op elke vrijdagavond onder leiding van Rik Gockel.

In het kader van de jeugdopleiding zullen ook de A-, de B- en de D-selectie deze looptraining  gaan doen. Daarnaast wordt dit dadelijk verenigingsbreed bij de jeugd in de E en F-klasse toegepast. Alle E- en F- zullen naast de techniektraining coördinatie- en loopoefeningen krijgen tijdens de circuittraining op maandagavond onder algemene leiding van Nico Verrips en Jos Porskamp. Deze trainingen beginnen op maandag 25 augustus en zij worden daarbij geassisteerd door ruim 20 trainers en leiders.