Jeugdleden supportersclub s.v. Grol bezoeken FC Utrecht - FC Twente

25-04-2005

Een keer per seizoen staat er voor de jeugdleden van de supportersclub van de sv Grol een eredivisie-wedstrijd op het programma. Dit jaar ging de Groljeugd op bezoek in het vernieuwde stadion Nieuw Galgenwaard in Utrecht waar de FC Utrecht de gastheer was van FC Twente uit Enschede.

Om kwart voor 12 stonden alle jeugdleden, die zich hadden aangemeld,  in spanning op de bussen te wachten die ons zouden vervoeren. Enkele enthousiaste jongens waren gehuld in Twente shirt en uiteraard in de overtuiging dat Twente vanmiddag met een overwinning uit Utrecht zou vertrekken. Na een busreis van een kleine anderhalf uur kwamen we aan bij het stadion van FC Utrecht. Vervolgens ging een ieder op zoek naar zijn of haar plekje in een prachtig vernieuwd stadion Nieuw Galgenwaard.

FC Utrecht begon in een vol stadion goed aan de wedstrijd en kreeg de eerste kansjes.
Na 27 minuten kwam fc Utrecht verdiend op voorsprong. Hans Somers vond het hoofd van Stefaan Tanghe, die bij de tweede paal de 1-0 binnenkopte. Na die openingstreffer hield de Utrechtse druk aan. De thuisclub had de marge nog voor rust kunnen vergroten. Kansen waren er via een hard ingeschoten vrije trap van Hans van de Haar en afstandschoten van Rick Kruys en Stefan Tanghe.
Twente kreeg vlak voor rust nog een grote kans op 1-1, maar Klami miste.

FC Twente moest na rust komen, deed dat ook en werd in beginfase van de tweede helft gevaarlijker. 'We begonnen niet goed aan de tweede helft en verloren de grip', vond Foeke Booy, de trainer van Utrecht. 'Twente werd feller en had steeds de tweede bal.' In de 60e minuut werd het via Resit Schuurman weer 1-1. Uit een counter was Twente kort daarna dicht bij de 1-2, maar de bal van Jason Culina was te scherp voor Touma.

Vervolgens trok FC Utrecht de wedstrijd, die harder werd, weer naar zich toe. Zeventien minuten voor tijd zette Hans van de Haar zijn ploeg op aangeven van Douglas weer op voorsprong. In het laatste kwartier was vervolgend alles nog mogelijk. Douglas was op weg naar de 3-1, maar werd door doelman Boschker tegen de grond gewerkt. Scheidsrechter Van Egmond zag er geen strafschop in. Vlak voor tijd ontsnapte Twente, via een doelpunt van N’kufo, toch nog met een punt uit Galgenwaard.

Na deze enerverende wedstrijd  gingen we weer op zoek naar de bussen. Daar werden we getrakteerd op een drankje en konden we ons weer opmaken voor de terugreis.
Om half 7 kwamen we aan op ons eigen sportpark Den Elshof.  Alle jeugdleden en hun begeleiders konden terug kijken op een bijzonder geslaagd bezoek van wederom een prachtige eredivisie-wedstrijd en vol spanning wordt nu al uitgekeken naar de wedstrijd van het komend jaar.