Eindelijk winst voor Grol 1

25-04-2005

Grol 1 – Angerlo Vooruit 1 1-0

De resultaten van Grol 1 na de winterstop waren tot afgelopen zondag niet om over naar huis te schrijven. Uit zes gespeelde competitiewedstrijden, waarbij laatstelijk vier nederlagen op rij werden geïncasseerd,  wist de formatie van trainer/coach Gerard Bos slechts vier punten te behalen. Bovendien werd er in die zes wedstrijden maar driemaal gescoord. Zondag was er dan eindelijk weer eens een overwinning te vieren, zij het een erg magere: 1-0 thuis tegen rode lantaarndrager Angerlo Vooruit.

Het enige en beslissende doelpunt viel halverwege de tweede helft. Het was de in het team teruggekeerde Jorrit Bomers, die erg fraai uit de draai de zwaarlijvige goalie van Angerlo Vooruit wist te verschalken.

Vervolgens was er voor de Grolelf maar één ding dat telde en dat was het vasthouden van de voorsprong tot het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Van Ek uit Enschede. De opgekomen trouwe aanhang van Grol keerde na afloop mede om die reden tevreden huiswaarts, niet vanwege het vertoonde spel, maar alleen vanwege de behaalde drie kostbare punten in de race om het kampioenschap in de altijd boeiende derde klasse C. Want ook zondag werd er evenals in de voorgaande wedstrijden matig gepresteerd. Het verloop en dus de spanning in de competitie vergoeden erg veel, maar kwalitatief gezien krijgt het publiek voetbal voorgeschoteld, dat het niveau van de derde klasse bij lange na niet benadert. Desalniettemin blijven er nog steeds vier of misschien wel vijf kandidaten over voor de titel en is het praktisch zeker dat de beslissing zal vallen op de laatste competitiedag (Tweede Pinksterdag: maandag 16 mei a.s. wanneer Grol in en tegen concurrent Doetinchem moet aantreden en Varsseveld op bezoek moet bij Sc. Neede).

Grol begon zondag tegen Angerlo Vooruit met een enigszins verrassende opstelling. Naast de geblesseerden Jalal Essbai en Tom Groot Kormelink had trainer Bos Sander Wiggers, Juliën Harbers en Patrick van Egmond op de bank geposteerd, waarop overigens ook good-old Michel Hoffman weer plaats had genomen. In de basiself had de Haaksbergse oefenmeester verrassenderwijs een plaatsje ingeruimd voor Dennis Geeerts, normaliter basisspeler van Grol 2. Geerts mocht zich tot een kwartier spelen in de tweede helft proberen waar te maken en werd toen vervangen door Juliën Harbers. In de eerste helft had Grol al ruimschoots afstand moeten nemen van degradatiekandidaat Angerlo Vooruit. Jonathan Lammers raakte echter de paal, een fraaie actie van Jorrit Bomers op een pass van Kevin Stöteler leverde niet het gewenste resultaat op en Sander Wiggers (na 30 minuten spelen al invaller voor de met een hamstringblessure uitgevallen Jean-Paul Papen) schoot tweemaal over uit een kansrijke positie voorlangs. In de tweede helft wist de later tot ‘Man of the match’ uitgeroepen Jorrit Bomers dus het doel te vinden van de tegenstander. Na deze overigens verdiende voorsprong wist de Grolformatie maar ternauwernood de voorsprong te consolideren. Doelman Dennis Dibbets had daarbij het geluk aan zijn zijde toen hij zich totaal verkeek op een bal, die vervolgens op de paal belandde en via zijn rug over de voor Grol goede kant van de paal over de doellijn rolde.

Zondag 1 mei a.s. staat er voor Grol andermaal een thuiswedstrijd op het
programma. Op het sportpark ‘Den Elshof’ komt dan HC ’03 uit Drempt op bezoek. Andermaal een zware pot, dit zeker vanwege het feit dat ook HC ’03 nog niet vrij is van degradatiezorgen.

Scheidsrechter: P. van Ek uit Enschede

Eindstand: 1-0

Ruststand: 0-0

Scoreverloop:   67e minuut 1-0 Jorrit Bomers

Gele kaarten: Peter Albers (Angerlo Vooruit ) en Sander Wiggers (Grol)

Afwezig bij Grol: Jalal Essbai en Tom Groot Kormelink (geblesseerd)

Bijzonderheden: Sander Wiggers, Juliën Harbers en Patrick van Egmond waren door trainer Gerard Bos niet in de basis opgenomen. Nieuw in de basis was Dennis Geerts.

Pupillen van de week: Michel Arendsen en Victor Wicherink

Sponsor wedstrijdbal:    Autororijschool Stellinga & Ton Noten

Man of the match: Jorrit Bomers

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets;

Achter: Tom Klein Zeggelink, Frank Oosterholt, Patrick Blanckenborg en Jeroen van

Dalen;

Midden: Dennis Geerts (60e min. Juliën Harbers), Wouter Scharenborg en Jorrit Bomers;

Voor: Jean-Paul Papen (30e min. Sander Wiggers), Kevin Stöteler en Jonathan Lammers (88e min. Patrick van Egmond).

Uitslagen zondag 24 april:

Doetinchem – Varsseveld 1-0

WVC – Sc. Eibergen 1-1

Sc. Neede – HC ’03 2-1

Kilder – DVC ’26 0-5

Ulftse Boys – Pax 4-2

Grol – Angerlo Vooruit 1-0

Programma: Donderdag 28 april 2005:

Angerlo Vooruit – WVC

Zondag 1 mei 2005:

Varsseveld – Pax

Angerlo Vooruit – Ulftse Boys