Grol opent kunstgrasvelden

19-09-2008

Jeugdlid Wout Walterbos mocht op zijn negende verjaardag samen met het oudste lid van Sport Vereniging Grol, Jan Gunnewijk (lid vanaf 1 augustus 1938) de kunstgrasvelden open schieten. Dit gebeurde donderdagavond 18 september op het 90-tig jarige verjaardagsfeestje van voetbalvereniging Grol in Groenlo.

De beide heren schoten de bal door een papieren doek dat tegen een goal was geplakt. Op dit doek werd een dia van een voetbalwedstrijd op het oude natuurgras geprojecteerd. Na deze handeling en de toespraken, die gehouden werden door voorzitter van Grol Theo Huijskes en wethouder van Oost Gelre Henk Gerrits, ging de wedstrijd verlichting aan op het hoofdveld.
Op het nieuwe kunstgrasveld werd de wedstrijd Grol 1 - Oud Grol 1 (2 x 25 minuten) gespeeld.
Bij ‘oud’ Grol 1 kwamen met name spelers in actie die in de afgelopen 30 jaar zijn uitgeroepen tot 'Voetballer van het jaar'. Op het veld stonden onder andere Edwin Bosman, Michel Hoffman en Frank Luttikholt. De coach van ‘oud’ Grol 1 was deze avond Gerard Bos uit Haaksbergen, voormalig hoofdtrainer Grol 1.
‘Oud’ Grol, dat goed stand hield tegen de huidige hoofdmacht van Grol, heeft uiteindelijk verloren met 2-0. De doelpuntenmakers waren Christiaan Pillen en Michel Kamphuis.

Op het sportpark Den Elshof is zowel het hoofdveld als veld 2 (nu veld 1) voorzien van kunstgras. Tevens is er een pupillen kunstgrasveld aangelegd op het Marveldveld. Alle kunstgrasvelden zijn voorzien van verlichting.

De officiële openingshandeling is verricht maar het feestje duurt nog tot en met zondag 21 september. In het kader van het 90-jarig bestaan zijn er nog een aantal activiteiten gepland. Op zaterdag 20 september is er een ‘Happy Hour’ voor alle leden vanaf de A-jeugd en de Vrienden van de sportvereniging Grol (VSVG) houdt op zaterdag 20 en zondag 21 september een jubileum fancy fair.

Tevens zal zondag 21 september Grol 1 een thuiswedstrijd in de competitie spelen tegen de Tubanters1897 1. De wedstrijd begint om half drie.