Nuttige overwinning, toetje op jubileumweekend ...

22-09-2008

Nuttige overwinning, toetje op jubileumweekend taart

Grol 1 bekroonde een fantastisch jubileum weekend met een klinkende overwinning op De Tubanters uit Enschede. Maar bovenal trakteerde het zichzelf middels deze zege op een dosis zelfvertrouwen dat onontbeerlijk is voor het vervolg van de competitie. Met passie en gedrevenheid werd het publiek een boeiende wedstrijd voorgeschoteld.

Reeds in de tweede minuut bracht de deklat redding voor de gasten op een kopbal van Björn Koldewey. Slechts een viertal minuten later opende Kevin Stöteler de score, door op aangeven van Lennard Walterbos de bal simpel binnen te knikken, 1-0. Er ontspon zich een heerlijk duel tussen twee ploegen die beide voor de winst gingen en waar gestreden werd voor elke meter. Toch zag Grol de mogelijkheid om de score binnen afzienbare tijd een riant aanzien te geven. Middels een diepe bal werd de snelle Erwin van de Wolfshaar door Kevin Stöteler gelanceerd. Met een paar vlotte bewegingen schudde deze zijn tegenstander van zich af en plaatste de bal doeltreffend onder de uitgelopen doelman Jordie Besselink door, 2-0.

In de slotfase van de eerste helft  drongen de gasten een aantal keren sterk aan, o.a. door een afstandschot van Rik Platvoet. Echter Dennis Dibbets wist met een fraaie safe de aansluittreffer te voorkomen. Zoals er overigens nog een paar meer zouden volgen voor de thee.

Grol begon de tweede helft voortvarend, reeds vroeg had Björn Koldewey de score verder uit kunnen bouwen, maar zijn lob bracht de doelman niet in verlegenheid. Ook Erwin van de Wolfshaar, vrij voor de keeper gezet door Kevin Stöteler, schoot de bal net naast. De indruk mag overigens niet gewekt worden dat het alleen Grol was dat de klok sloeg.

De gasten gaven uitstekend partij, maar juist in de afwerking voor het doel van Dennis Dibbets ontbrak het hun aan accuratesse. In de 85e min. werd een totaal leeg gespeelde defensie door Lennard Walterbos te kijk gezet. Met een schitterende actie gaf hij een drietal verdedigers het nakijken en stelde Sander Nijhoff in de gelegenheid ook een doelpuntje mee te pikken, 3-0.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.00 uur de uitwedstrijd tegen De Zweef in Nijverdal.

Speelronde: 3
Scheidsrechter: Dhr. Koeslag uit Gendringen
Eindstand: 3-0
Ruststand: 2-0
Scoreverloop: 6e min.1-0, Kevin Stöteler, 17e min.2-0, Erwin van de Wolfshaar, 85e min. 3-0, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Berthil ter Avest (De Tubanters)
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, en Tom Kaak.
Pupillen van de week: Noud Huijskes en Ties Klein Gunnewiek.
Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars.
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Juliën Harbers, Wouter Pillen (59e min.Dennis Pasman) en
Patrick Blanckenborg ;
Midden: Lennard Walterbos, Christian Pillen, en Björn Koldewey (80e min. Sander Nijhoff) ;
Voor: Michel Kamphuis (78e min. Robin Schuurmans) en Erwin van de Wolfshaar en
Kevin Stöteler;
Bijzonderheden: Tijdens Fancy-Fair van de V.S.V.G verliest Grol ook ditmaal niet.

Uitslagen afgelopen zondag:

Vogido - De Zweef  0-2
Stevo - Heino   1-0
Markelo - Twenthe  1-1
SV Zwolle - Achilles’12 3-2
Wijhe’92 - Tubantia  2-1
Grol - De Tubanters  3-0

Programma zondag 28 september a.s.:

Heino - Vogido
Twenthe - Stevo