Grol B1 toont veerkracht

22-09-2008

Op zaterdag 20 september stond de uitwedstrijd tegen Varsseveld B1 op het programma.
Grol begon erg slap aan dit duel. In de 2e minuut probeerde een Grolverdediger een lange bal weg te koppen. Helaas voor hem en voor ons verdween de kopbal onhoudbaar achter onze eigen keeper Maikel Zevenhoven. Een paar minuten later kreeg Varsseveld een corner. De slecht genomen corner werd door 3 Grolspelers gemist en zodoende was het een koud kunstje voor een speler van Varsseveld om de bal binnen te schieten. Na amper 8 minuten keek Grol tegen een 2-0 achterstand aan en stond het voor een zware opgave! In het restant van de 1e helft bleek Grol voetballend zeker niet minder dan haar tegenstander, maar het fysiek sterke Varsseveld was een stuk scherper en feller in de duels. Op slag van rust kreeg Grol een vrije trap op de rand van de 16 meter. De vrije trap verdween in de muur, maar in de rebound haalde Mart Zieverink fraai uit. Zijn schot verdween binnenkant paal achter de keeper van Varsseveld. Deze Anschlusstreffer was een lekkere opsteker zo net voor rust.
In de rust volgde een donderspeech van trainer Jorrit Bomers. Hij gaf terecht aan dat Grol qua voetbal de betere ploeg was, maar dat er meer bij komt kijken om wedstrijden te winnen. Er werden 2 wissels doorgevoerd en er werd nogmaals aangehaald dat we via de vleugels door moesten komen. Grol kwam als herboren uit de kleedkamer. Na een ouderwetse scrimmage tekende de prima ingevallen Mart Willemsen voor de gelijkmaker. Vervolgens was daar het moment voor Mark Peters. Hij maakte vandaag zijn rentree in de basis na lang blessureleed. Met een fraaie individuele actie kapte hij 2 spelers uit en schoot de bal door de benen van de keeper binnen, 2-3 voor Grol!Grol bleef Varsseveld vervolgens onder druk houden onder leiding van de uitstekend spelende aanvoerder Ramon Landewers. Een kwartier voor tijd kreeg Mark Peters de bal voor zijn voeten op 20 meter van de goal. Zonder na te denken haalde hij vernietigend uit, 2-4! Hoewel er nog kansen waren op een 5e treffer, bleef het uiteindelijk bij 2-4.Na een moeizaam begin werd het uiteindelijk dus een prima overwinning.
Grol B1 heeft nu 6 punten uit 3 wedstrijden. Aanstaande zaterdag komt het sterke WVC B1 op bezoek in Groenlo. Zoek een plaatsje op de tribune of rond het veld en geniet van een lekkere pot voetbal. B1 rekent op uw steun!