De Zweef Grol 1 3-1

28-09-2008

Gastheren benutten kansen beter.

Vol goede moed reisde Grol naar Nijverdal af om op sportpark Gagelman tegen gastheer De Zweef het goede resultaat van de laatste wedstrijd voort te zetten. Er ontstond een levendige opening, waarbij voor beide doelen de mogelijkheden zich aandienden. Al vroeg in de wedstrijd dwong Michel Kurvink, met een diagonaal schot, Dennis Dibbets tot een reddende actie. Het kon niet uitblijven dat er een treffer zou vallen. Beide ploegen maakten er aanspraak op, gelet op hun aanvallende aspiraties.

De score werd geopend door de thuisploeg. Marcel Hofstede kreeg een vrije doorgang nadat de defensie verzuimde in te grijpen. Weifelend optreden van de Grolmiddenlinie ging hieraan vooraf, maar de actie van de spits in de 24e min. was succesvol. Amper twee minuten later had Kevin Stöteler, op aangeven van Björn Koldewey, de gelijkmaker op zijn schoen. Doelman Arjan Baan pareerde, zij het met moeite, de fraaie uithaal. De Zweef voetbalde gesteund door de voorsprong rustiger, wat niet weg nam dat er zich voor Grol kansen op de gelijkmaker voordeden.

Vlak voor de thee beoordeelde Sander Nijhoff een bal verkeerd, anders had de thee wellicht beter gesmaakt. Het initiatief in de tweede helft lag voornamelijk bij een fellere tegenpartij. Grol was vooral in de passing onnauwkeurig waardoor het dikwijls achter de feiten aanliep. Desondanks was Grol niet kansloos, maar had het geluk bij doelpogingen niet aan zijn zijde. Na een kwartier spelen bijvoorbeeld bracht Marcel Hofstede redding op de doellijn, op een kopbal van Kevin Stöteler. Enige minuten later zette Kevin, Tom Kaak in vrije positie voor de keeper, maar koud in het veld staand schoot deze hoog over.

De speelwijze, nadat Tom Kaak voor Juliën Harbers was ingebracht, achterin drie man een op een, bracht risico’s met zich mee. Het zorgde voor meer druk naar voren hetgeen resulteerde in een aantal kansen. Kansen die de Nijverdallers door de ontstane ruimte ook kregen en met nog een kwartier op de klok binnen een minuut tweemaal verzilverden.

Door doelpunten van resp. Michel Kurvink en Paul te Pas stond de 3-0 op het bord. Erwin van de Wolfshaar zorgde nog wel voor de 3-1, terwijl o.a. Kevin Stöteler en Sander Nijhoff nog een paar scoringsmogelijkheden hadden in de slotfase om op de valreep nog een puntje mee naar Groenlo te nemen.

Ook de tegenstander hielp in de slotfase een tweetal riante kansen om zeep, daarmee bleef Grol een grotere nederlaag bespaard.

a.s. Zondag wederom om 14.00 uur een uitwedstrijd, ditmaal in en tegen Wijhe’92.

Speelronde: 4
Scheidsrechter: Dhr. M. Boekholt uit Assen
Eindstand: 3-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 24e min.1-0, Marcel Hofstede, 75e min. 2-0, Michel Kurvink, 76e min. 3-0, Paul te Pas, 81e min. 3-1, Erwin van de Wolfshaar.
Gele kaarten: Patrick Blanckenborg, Erwin van de Wolfshaar en Jorrit Splitthoff (allen Grol);
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Wouter Pillen;
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Juliën Harbers (65e min. Tom Kaak), Dennis Pasman en Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, (80e min. Luuk te Veluwe), Christiaan Pillen en Björn Koldewey (29e min. Sander Nijhoff);
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler en Michel Kamphuis.
Bijzonderheden: Geen.

Uitslagen afgelopen zondag:

Heino - Vogido 2-3
Twenthe - Stevo 2-1
Achilles ’12 - Markelo 1-1
Tubantia - SV Zwolle 1-0
De Tubanters - Wijhe’92 2-1
De Zweef -  Grol 3-1

Programma zondag 5 oktober:
Heino - De Zweef
Vogido - Twenthe