Wijhe'92 - Grol 1 1-0

05-10-2008

Grol laat legio kansen onbenut en verliest daardoor geheel onnodig.

Reeds voor de vierde maal in deze nog prille voetbalcompetitie heeft de hoofdmacht van Grol geheel onnodig belangrijke punten laten liggen als gevolg van het missen van opgelegde kansen.
Met uitzondering van de nederlaag in de uitwedstrijd tegen Tubantia, toen de equipe van trainer Henry Golstein een wanprestatie leverde, deed dit euvel zich niet alleen afgelopen zondag voor tegen Wijhe ’92, maar ook in de eerder gespeelde wedstrijden tegen Achilles ’12 en De Zweef.

Duidelijk is inmiddels dat in deze Twentse tweede klasse alle ploegen aan elkaar gewaagd zijn en dat dus iedereen van iedereen kan winnen. Duidelijk is ook dat Grol dit seizoen over een goede ploeg beschikt, die zeker wat de technische mogelijkheden betreft in het linker rijtje moet kunnen eindigen, maar dan moeten de ballen er wel in.
Ondanks het slechte weer waren afgelopen zondag toch nog onvoorstelbaar veel Grolfans naar het gemeentelijk sportpark van Wijhe afgereisd om het vlaggenschip van Grol aan het werk te zien. Met een geblesseerde Lennard Walterbos in de dug-out, maar met de in de spits teruggekeerde Tom Kaak ging Grol erg voortvarend van start. Dit leverde in de eerste helft al direct een aantal goede kansen op. Echter niet alleen een goed keepende goalie van Wijhe ’92, maar ook lat en kruising stonden treffers van achtereenvolgens Tom Kaak, Kevin Stöteler, Björn Koldewey en Erwin van de Wolfshaar in de weg. Hetzelfde beeld was ook in de tweede helft te zien, met dien verstande dat toen de naam Sander Nijhoff aan het rijtje kanshebbers op een doelpunt kon worden toegevoegd.
De overmacht van Grol, eigenlijk gedurende de gehele wedstrijd, kan het best afgeleid worden aan de vele hoekschoppen die de Grollenaren mochten nemen. Maar helaas was de kwaliteit van de ‘corners’ deze zondagmiddag beneden de maat. Ook beneden de maat   waren de verschillende kopballen, waarbij vleugelspeler Michel Kamphuis de eer verdient dat hij een aantal fraaie voorzetten lanceerde, die dus helaas geen goed vervolg kregen.

Verder was de terugkeer van Tom Kaak een duidelijke verbetering voor het gehele team. De Grolaanvoerder, die in de tweede helft licht geblesseerd aan de kant bleef, mist als gevolg van de lange afwezigheid echter nog het juiste wedstrijdritme om de gewenste scherpte in de hem geboden kansen te kunnen verwerken.

Zondag 12 oktober a.s. staat er voor Grol weer een thuiswedstrijd op het programma. Het in het afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de tweede klasse gepromoveerde SV Zwolle komt dan op bezoek op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo.

Speelronde: 5
Scheidsrechter: Jeroen Abbink uit Neede
Eindstand: 1-0
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 30e min. Tjerk Mulder: 1-0
Gele kaarten: twee (voor spelers van Wijhe ’92)
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Lennard Walterbos.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Patrick Blanckenborg, Wouter Pillen en Dennis Pasman;
Midden: Christian Pillen, Kevin Stöteler en Björn Koldewey;
Voor: Erwin van de Wolfshaar (65e min. Robin Schuurmans), Tom Kaak (46e min. Sander Nijhoff) en Michel Kamphuis.
Bijzonderheden: Voor het eerst in de 90-jarige verenigingsgeschiedenis speelde Grol een competitiewedstrijd in het Overijsselse dorp Wijhe en dat ook nog eens op kunstgras.

Uitslagen afgelopen zondag:
Stevo - Achilles ‘12 afg.
Markelo - Tubantia 0-5
SV Zwolle - De Tubanters 3-2
Heino - De Zweef 3-1
Vogido - Twenthe 0-3