Diverse Onderscheidingen tijdens ALV

06-10-2008

GROENLO – Sportvereniging Grol heeft tijdens haar algemene ledenvergadering, op maandag 6 oktober, zes leden gehuldigd omdat ze 50tig jaar lid zijn van de voetbalvereniging. Wim Huisman, Ap Huisman, Henny Heinsman, Corry Kregting, Jan Rave en Willem Nieuwenhuis kregen van de voorzitter Theo Huijskes de gouden speld uitgereikt.

Tevens kreeg Anton ten Hoopen de KNVB-speld in zilver uitgereikt door de heer A. Brunnekreef, bestuurslid KNVB district Oost. Deze werd hem opgespeld door zijn vrouw.
Ten Hoopen is 60 jaar lid van de s.v. Grol. Hij was lid van het hoofdbestuur van 1983 – 1998. Vóór 1983 vele jaren achtereen lid van de elftalcommissie en in die hoedanigheid als vertegenwoordiger van die commissie ook enkele jaren deel uitgemaakt van het hoofdbestuur. Van 1998 - 2008 lid van het bestuur senioren. Hij is voornamelijk werkzaam geweest als wedstrijdsecretaris van de afdeling senioren en momenteel nog in functie als consul. In 1993,  bij het 75-jarig bestaan van de vereniging, werd hij benoemd tot Erelid van de s.v. Grol. In het seizoen 2007-2008 benoemd tot ‘Verenigingsman van het jaar’. Anton ten Hoopen is aan het eind van het seizoen 2007-2008 gestopt als lid van het bestuur senioren (wedstrijdsecretaris) en is in die functie opgevolgd door Bert Franssen.

Tot Erelid van de s.v. Grol (hoogste verenigingsonderscheiding) werd maandagavond benoemd Ben Bomers. Ben is circa 35 jaar lid van de vereniging. Hij is jeugdleider sedert het seizoen 1972 – 1973. Heeft diverse cursussen gevolgd en diploma’s behaald, waaronder ABO/jeugdscheidsrechter/amateur spelleider en de trainersdiploma’s D en E. Ben is al vele jaren jeugdtrainer van de A-selectie, Trainer/begeleider van Grol A2 en Trainer/begeleider Grol 2. Hij is lid van het hoofdbestuur sedert 2001 en in die periode de functies van waarnemend voorzitter en bestuurslid technische zaken vervuld. Ook is hij lid van de jubileumcommissie s.v. Grol 75 jaar in 1993. Mede- opsteller van het beleids- c.q. verenigingsplan van de s.v. Grol. Werkzaam geweest in diverse commissies en werkgroepen. Sedert 1989 commissie- c.q. bestuurslid van de organisatie Internationaal Marveldtoernooi en sedert 1998 voorzitter van die organisatie. Ook is hij lid van verdienste van de s.v. Grol

De verbaasde Ben Bomers kreeg de gouden speld behorende bij het Erelidmaatschap uitgereikt door Grolvoorzitter Theo Huijskes.