Grol morst onnodig dure punten.

13-10-2008

In de openingsfase van het duel tegen promovendus SV Zwolle werd duidelijk dat de gasten, middels hun offensieve bedoelingen, geen zin hadden zich in te graven. Het spel golfde op en neer voor beide doelen, zeker voor dat van de bezoekers ontstonden situaties waaruit succes behaald kon worden. Aan de openingstreffer van Kevin Stöteler in de twaalfde minuut gingen al een paar doelrijpe kansen vooraf, zonder positief resultaat overigens.

Een kopbal uit een genomen corner bracht de openingstreffer op het bord. Een op lijn staande scheidsrechter gaf er gedecideerd zijn goedkeuring aan. Grol bleef met goed voetbal voor de rust de bovenliggende partij en het leek een kwestie van tijd dat een volgend doelpunt genoteerd kon worden.

De gasten stelden daar veel fysiek spel tegenover, zij schuwden bij vlagen een harde inzet niet. Zwollenaar Robbie Beernink dwong in de 38e min. met een geplaatste kopbal de Grol goalie tot adequaat handelen. Slechts drie minuten later zond arbiter Mighelbrink hem na een forse charge op Jorrit Splitthoff naar de kleedkamer.
In de blessuretijd van de eerste helft had ook Jeroen de Vries na onreglementair afstoppen van een doorgebroken Michel Kamphuis hetzelfde lot verdiend. Nu was de arbiter mild, een gele prent was zijn deel.

Na de pauze kwam Grol wederom in kansrijke posities, maar ontbrak het aan scherpte in de afwerking. Een fraaie loopactie van de ingevallen Robin Schuurmans bracht de snelle Wolfshaar in scoringspositie en de laatste stelde ditmaal na 68 minuten spelen niet teleur.

Foto's: Gerry van Dongeren

Overigens maakte Grol het zichzelf bij vlagen moeilijk na de thee. In plaats van de wedstrijd gecontroleerd uitspelen na de 2-0 voorsprong, liet het zich te vaak meegaan in het fysiek en opportunistische spel van de gasten. Zeven minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd strafte Lodewijk de Vries een desorganisatie in de verdediging met een beheerste schuiver in de lange hoek af.
In de hectische slotfase en ver in blessuretijd nam hij tevens de gelijkmaker voor zijn rekening, omdat Grol verzuimde de zaak tijdig dicht te timmeren. Grol bleef gedesillusioneerd achter, met ook ditmaal onnodig puntverlies.

a.s. Zondag een beker/inhaalronde en is Grol derhalve vrij.

Speelronde: 6
Scheidsrechter: Dhr.H. Mighelbrink uit Doetinchem
Eindstand: 2-2
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 12e min. 1-0, Kevin Stöteler, 68e min. 2-0, Erwin van de Wolfshaar, 83e min. 2-1, Lodewijk de Vries, 90+4 min. 2-2, Lodewijk de Vries.
Gele kaarten: Jorrit Splitthoff, Christiaan Pillen en Tom Kaak, allen Grol; Jeroen de Vries en Iwan Visser, allen SV Zwolle.
Rode kaart: Robbie Beernink, SV Zwolle.
Afwezig bij Grol:  Lennard Walterbos en Frank Oosterholt (blessures).
Pupillen van de week: Dylan Kuska en Tom Lagas, beide spelend in Grol F3.
Sponsor wedstrijdbal: Kramer en Molenveld Hoveniersbedrijf
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Dennis Pasman (59e min. Robin Schuurmans), Patrick Blanckenborg, Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen;
Midden: Björn Koldewey, Christiaan Pillen, Erwin van de Wolfshaar;
Voor: Michel Kamphuis (55e min. Juliën Harbers), Kevin Stöteler, Tom Kaak.
Bijzonderheden: geen;

Uitslagen afgelopen zondag: