Grol E8 - VIOS B. E4

28-10-2008

Zaterdagmorgen staat Grol E8 al weer vroeg voor de kleedkamerdeur. Ze hebben er zin in, want dit is de wedstrijd waar ze de eerste punten moeten kunnen pakken. Tijdens de warming-up kun je al zien hoe gretig ze zijn.

In de eerste helft gaat het spel gelijk op. Grol en Vios creëren beide kansen, maar de keepers zijn goed. Grolkeeper Rens houdt een paar harde schoten tegen en zorgt ervoor dat Vios niet kan scoren.

De sterk spelende verdedigers Mick en Tijmen weten telkens de aanvallen van Vios tegen te houden. Vanuit die verdediging spelen zij de bal vaak goed naar de middenvelders Bente, Suzan en Hidde. Met goede passes bereiken zij op hun beurt de aanvallers Daan en Megan en de E8-trein begint te lopen.

Grol wordt steeds sterker en de goal kan dan ook niet uitblijven. Uit een afgeslagen corner weet Mick een afstandschot te lanceren en scoort hiermee de 1-0.

Dat gevoel van “voorstaan met 1-0” kent E8 nog niet en is ook maar van korte duur. Nog onder de indruk van de goal weet Vios in de laatste minuut van de eerste helft tegen te scoren. 1-1. Op naar de ranja.

Ook het begin van de tweede helft gaat gelijk op. Maar gaandeweg wordt Grol weer steeds beter. De bal gaat mooi rond. Alleen het afmaken wil nog niet goed lukken.

Mick stuurt in de 45e minuut Suzan weg met een mooie pass. Suzan weet deze pass te verzilveren en scoort de winnende goal 2-1.  Nadat de penalty’s ook nog worden gewonnen verlaat E8 met een blij gevoel het veld. We hebben de beste wedstrijd van het seizoen gespeeld.