HSC'21/Carparc F2 - Grol F3

28-10-2008

Afgelopen zaterdag 25 oktober was het al vroeg in de ochtend, namelijk 08:00 uur, dat Grol F3 zich verzamelde en vol goede moed vertrok naar Haaksbergen om daar de competitiewedstrijd tegen HSC’21 F2 te spelen. De jongens hadden er zin in. Het deed de leiders Jorrick van Melis en Stan Raben goed om te zien dat het team erop gebrand was om een goed resultaat te halen. De vechtlust straalde er van af. Tot dan toe was het in de competitie nog niet zo vlotjes verlopen, sterker nog, F3 had nog niet weten te winnen en enkele grote nederlagen moeten incasseren. Maar in plaats van de moed op te geven, wisten de spelers dat het nu tijd was om de mouwen op te stropen. Het weekend ervoor had F3 niet hoeven te voetballen en had dus alle gelegenheid gehad om naar de Slag om Grolle te kijken.

Misschien dat dit spektakel extra energie heeft gegeven om er eens flink tegen aan te gaan.

Of kwam het omdat ze wisten dat deze week F3 aan de beurt was voor een verslag in de Groenlose Gids. Hoe het ook zij, we kwamen zonder problemen en veilig aan in Haaksbergen en na een korte peptalk door de leiders gingen we vanuit de kleedkamer naar het veld.

Dit was trouwens nog wel een eindje lopen want we moesten op veld 5, dat helemaal achteraan op het sportpark van HSC ’21 ligt. Op het veld aangekomen deden we een lekkere warming-up. Het publiek genoot zichtbaar van het one-touch oefeningetje dat vloeiend werd uitgevoerd door Ruben, Tom, Stefan, Jules, Rik, Jelmer, Dylan en Jesper.

Je kon aan de koppies van de inmiddels ook op het veld gekomen spelers van HSC ’21 F2 zien dat ze behoorlijk onder de indruk raakten van zoveel klasse.

De wedstrijd was in één woord geweldig. Organisatie, felheid, techniek, combinatievoetbal en heel veel mooie doelpunten. In totaal 18 stuks, waarvan 15 door Grol F3 gescoord en 3 door de tegenstander. Dat de eindstand geen 3-15 maar 4-14 voor Grol werd, kwam door het feit dat Tom iets te laat in de gaten kreeg welk doel van de tegenstander was. Maar dat mocht de pret niet drukken. Hoewel iedereen zeer goed speelde, was Dylan met maar liefst 7 goals de Man of the Match.

Deze fantastische wedstrijd geeft Grol F3 ontzettend veel vertrouwen voor de rest van de competitie.