2e speelronde AH Wallerbosch F-competitie

30-10-2008

Spelers AH Wallerbosch F-competitie trotseren kou

Op een zeer koud sportpark Den Elshof werd afgelopen woensdag de tweede speelronde gehouden van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie. Voor de spelers waren de omstandigheden niet makkelijk, aangezien de temperatuur richting de nul graden was geslopen. Echter was er aan het spel niet te merken dat de pupillen last hadden van de geschetste situatie. Integendeel zelfs, het leek wel of er beter dan ooit gespeeld werd door de jongste pupillen van de s.v. Grol.

De toeschouwers waren ook dit keer in grote getale toegestroomd. Ondanks de temperatuur van één graad onder nul waren er toch zeker meer dan 100 mensen op de kunstgrasvelden, waar de F-competitie gespeeld wordt, te vinden. De aanwezige supporters, gehuld in dikke jassen, werden getrakteerd op spannende en attractieve wedstrijden.

In Poule A nam Ajax het op tegen Real Madrid. Beide teams waren gebrand op een overwinning, want in de eerste speelronde was er door zowel Real als Ajax niet gewonnen. Ajax ging zeer opportunistisch van start en verraste Real Madrid hier mee. De Madrilenen  deden hun uiterste best, maar uiteindelijk was Ajax een maatje te groot. Uitslag: Ajax-Real 9-0

De tweede wedstrijden in de poule ging tussen de Superboeren en Liverpool. Laatstgenoemde ploeg was voor het eerst te bewonderen in het gloednieuwe tenue en dat zorgde voor een extra impuls bij de Engelsen. Echter was het De Graafschap die met een flinke dosis inzet de overwinning wist te halen door vijf keer te scoren. Dit was voldoende voor de drie punten want bij Liverpool bleef de score op drie steken.

Poule B had ook twee toppers op het programma staan. Het Twente van coach Siebe ten Have trad aan tegen Juventus. In een spannende wedstrijd, waarin het combinatiespel van beide team onnavolgbaar was (in de positieve zin van het woord) lieten beide ploegen zien dat ze uitermate goed kunnen voetballen. In deze match was Juve net iets gelukkiger en won het de wedstrijd dan ook met 9-4.

De andere wedstrijd in poule B was die tussen Barcelona en PSV. De Spanjaarden, die doorgaans wat warmere omstandigheden gewend zijn, lieten zien dat ze zich makkelijk aan weten te passen aan de oer-hollandse omstandigheden. Dit resulteerde is een 4-1 overwinning voor Barcelona. PSV speelde overigens zeer verdienstelijk, maar was helaas voor de Eindhovense supporters niet in staat om vaak genoeg door de defensie van Barca te snijden.

Al met al kan er gesproken worden van een zeer leuke speelronde, waarin het toegestroomde publiek de grote winnaar was. Volgende week vallen de beslissingen in de eerste poulefase. Om 18.00 zal er door de acht topteams afgetrapt worden op de kunstgrasvelden van de s.v. Grol. Zorg dat u er bij bent, want het belooft wederom een spektakel te worden!!!

Overige info kunt u vinden op www.svgrol.nl onder de button Jeugd> Algemeen.