Silvolde E1D – Grol E2

03-11-2008

Deze zaterdag mochten de jongens van Grol E2 op bezoek bij Silvolde E1D. De leiders vonden dat er in ieder geval inzet zou moeten worden getoond tegen de koploper. Het zou een zware wedstrijd worden. Zeker het natte veld zou daar ook voor zorgen hoewel het tijdens de wedstrijd droog was. Dus prachtig weer voor de meegereisde supporters.

De wedstrijd ging aardig gelijk op aan het begin. Maar toch kwam de tegenstander vrij simpel op een 3-0 voorsprong. Toch bleef Grol goed voetballen. Luc begon aan een rush naar voren, speelde drie man zoek en zette voor. Martiz kon de bal niet goed raken, maar gelukkig stond Sven op de goede plek om de 3-1 in te schieten. Steeds meer werd het doel van Silvolde gezocht. Wat helaas resulteerde in een counter en de 4-1.

Na een bekertje limonade werd er door de leiders Rick en Niek gezorgd dat de kopjes omhoog bleven en de scheidsrechter sprak ook moed in door weer met 0-0 te beginnen aan de tweede helft. Dat motiveerde iedereen om te vechten als leeuwen. De verdediging met Jan en Rowan stond als een huis. Misschien kwam dat wel doordat onze keeper Roar het doel letterlijk dichtgetimmerd had. Geen bal ging er meer in en alles werd opgeruimd. Overal werd er strijd geleverd. Zelfs door de kleinste mannen op het veld, Tobias, Siebe en Wout. Klein van stuk maar toch liepen deze mannen goed in de weg om het de tegenstander zeer lastig te maken. Wat resulteerde in corners die zeer gevaarlijk werden voor het doel van Silvolde. Door een kluts kwam de bal voor de voeten van Luc die dan toch verdiend scoorde. Helaas wou de 4-3 maar niet vallen. De scheidsrechter floot voor het einde. Weliswaar de tweede helft gewonnen maar toch bleef de stand over de hele wedstrijd op 4-2. De leiders en ouders waren zeer tevreden over de getoonde inzet van alle spelers. Volgende week zou het dan toch moeten lukken als er weer op deze manier wordt gevoetbald.