Spannende laatste speelronde in AH Wallerbosch F-competitie

05-11-2008

Groenlo- Op woensdag 5 november werden de laatste wedstrijden uit de eerste poulefase gespeeld. Voor bijna alle topclubs was het nog mogelijk om door te gaan naar de poule waarin gestreden gaat worden om de bovenste vier plekken in de eerste editie van de Albert Heijn Wallerbosch F- competitie.
Al met al kon er vooraf dus gesproken worden van een ‘fantastisch affiche’. Koploper Ajax moest het opnemen tegen Liverpool dat na twee speelronden op de derde plek stond en nog alle kansen had om bij de eerste twee plekken in poule A te eindigen. Het was een spannende wedstrijd waarin beide ploegen subliem speelden. Echter was het ‘Lucky Ajax’ dat het geluk aan haar zijde had. Het won de wedstijd met 7-5 en werd daardoor winnaar van poule A.
De tweede wedstrijd was die tussen De Graafschap en Real Madrid. De Superboeren, die als nummer twee de laatste ronde in gingen, had aan een overwinning genoeg om minimaal als tweede te eindigen. Ondanks dat de Spanjaarden zeer gevaarlijk waren gingen de Superboeren met de overwinning aan de haal. Op het scorebord stond namelijk na veertig minuten de stand van 4-1.
In poule B ging de eerste wedstrijd tussen PSV en Juventus. PSV had nog een hele kleine kans om boven Juventus te eindigen en deed haar uiterste best om dit te bewerkstelligen. De spelers van de Eindhovenaren vochten als leeuwen en daarvoor kreeg men een staande ovatie van het publiek. PSV wist echter de wedstrijd niet te winnen, want Juve bleek een maatje te groot. Eindstand: PSV 3 tegen Juventus 10. Barcelona vond in FC Twente in deze speelronde een uitermate lastige tegenstander. De Spaanse ploeg, die tot nu toe alles gewonnen had, moest in de beginfase al direct haar tactiek wijzigen. Dit had niet het gewenste effect. Twente speelde gewoonweg zeer goed en won dan ook met 2-5.
Na deze speelronde zijn de standen in beide poules als volgt:
Poule A: 1. Ajax, 2. De Graafschap, 3. Liverpool, 4. Real Madrid
Poule B: 1. Juventus, 2. Twente, 3. Barcelona, 4. PSV (Juve +10, Twente +5 en Barca +2 hebben allen 6 punten behaald. Het doelsaldo is hier doorslaggevend voor de eindrangschikking)
Dit heeft als gevolg dat om de plaatsen 1 t/m. 4 (Poule Albert) gaan spelen: Ajax, De Graafschap, Juventus en FC Twente. In de poule waarin gevochten gaat worden om de plekken 5 t/m. 8 (Poule Heijn) zal gestreden worden door de volgende topclubs: Liverpool, Real Madrid, Barcelona en PSV.
De wedstrijden zullen plaatsen vinden op 12, 19 en 26 november. Hierna worden op 3 december de finales gespeeld. Het belooft een spektakel te worden, dus namens alle spelers, begeleiders en overige stafleden nodigen we u uit om een kijkje te komen nemen en wellicht kunt u uw favorieten team naar de overwinning schreeuwen. Tot snel!!!!