Grol toont veerkracht en karakter

10-11-2008

Op het kunstgras van sportpark het Wooldrik, riant gelegen in Enschede-oost, deed de hoofdmacht van Grol goede zaken. Om aansluiting te houden met de middenmoot, zeker na de zege op Stevo van afgelopen week, was het binnenhalen van de drie punten de vurige wens van de eerste selectie en haar aanhang. Grol heeft daar nu met twee zeges op rij antwoord op gegeven, al is het nog te vroeg om te juichen. Neemt niet weg dat kostbare punten zijn binnengesleept en de ingeslagen weg zijn vruchten af begint te werpen. Telt men daarbij op de getoonde inzet en karakter waarmee in de laatste twee duels is gestreden, dan geeft dat de burger moed.

In de uitwedstrijd tegen Vogido waren het de gastheren die in de eerste vijf en veertig minuten veelal de lakens uitdeelden. Vroeg in de ontmoeting, in de negende minuut, kon Dennis Dibbets een diagonaal schot van Nick Busch nog juist met zijn vingertoppen toucheren om daarmee een snelle score te voorkomen.

Grol trachtte met goed combinatiespel grip op de wedstrijd te krijgen, om de druk die de Tukkers ontwikkelden te ontregelen. De thuisploeg hanteerde opvallend vaak de lange bal om daarna met snelle, goeie en flitsende combinaties in de buurt van Dennis Dibbets te verschijnen. Hun afwerking was echter niet toereikend om succesvol te zijn, of in het andere geval hield de Groldefensie prima stand.
Met een verdediging waar ditmaal ook Christiaan Pillen door trainer Golstein was geposteerd. Neemt niet weg dat Mark Jansen, Tim Schepers en met name drie minuten voor de thee Nick Busch, welke laatste in riante positie naast schoot, de mogelijkheden hadden om met een voorsprong de rust in te gaan.

In de tweede helft van de wedstrijd zag men een bijzonder gretig Grol, dat met andere gedachten en inspiraties uit de kleedkamer was gekomen. Nu waren het, de in maagdelijk wit gestoken Grollenaren, die het spel bepaalden. Reeds na zes minuten gaf Sander Nijhoff vanuit de draai met een fantastische omhaal het sein dat er wellicht iets te halen viel op vreemde bodem. Grol trok het spel meer en meer naar zich toe, al werd het daarvoor ook door toedoen van de tegenstander uitgenodigd om diverse malen eveneens stevig mee te bikkelen. In een fase dat Grol o.a. met name door Robin Schuurmans enkele malen gevaarlijk doorkwam en een aantal acties nog niet op de juiste waarde werden afgerond, kreeg het Grollegioen hoop.
In de 72e min. werd die hoop bewaarheid. Wederom rondde Robin een snelle actie op basis van inzet af met een dito magnifieke voorzet, waarna de gretige Erwin van de Wolfshaar met een soort snoekduik de bal achter keeper Rob Heerink kopte, 0-1.

Door aandrang van Vogido werd het in de slotfase af en toe billenknijpen, maar Grol bleef uiteindelijk heer en meester en soeverein overeind.

A.s. zondag kan het vlaggenschip van Grol een vervolg geven aan deze kleine serie in de thuiswedstrijd tegen Heino.

Speelronde: 9
Scheidsrechter: Dhr. Kroesen uit Nijmegen.
Eindstand: 0-1
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 72e min. 0-1, Erwin van de wolfshaar
Gele kaarten: Nick Davina (Vogido).
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Juliën Harbers en Kevin Stöteler (blessures).
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Christiaan Pillen en Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, Robin Schuurmans en Sander Nijhoff;
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Michel Kamphuis (53e min. Björn Koldewey), Tom Kaak.
Bijzonderheden: Overwinning einde van “uitsyndroom”?

Uitslagen afgelopen zondag:
Achilles’12 - De Zweef 3-1
Twenthe - Tubantia 2-0
Heino - De Tubanters 1-0
Vogido - Grol 0-1
Stevo - Wijhe’92 2-1
Markelo - SV Zwolle 2-0

Programma zondag 16 november a.s.:

Tubantia - Achilles’12
De Tubanters - Twenthe