2e poulefase AH Wallerbosch F-competitie van start

13-11-2008

GROENLO- Op woensdag 12 november vonden de eerste wedstrijden in de tweede poulefase van de AH Wallerbosch F-competitie plaats. De teams hadden na de hectische laatste speelronde in de vorige poulefase een aantal dagen gas terug genomen om zich vervolgens in opperste concentratie voor te kunnen bereiden op drie belangrijke wedstrijden. Ajax had zich bijvoorbeeld teruggetrokken in haar eigen 'Arena' om daar besloten te kunnen trainen, Barca en Real waren voor even teruggereisd naar Spanje om daar van de zon te genieten en uit te rusten van 3 zware weken en Twente belegde een trainingskamp in Duitsland. Van de overige teams is vrij weinig bekend en voorafgaand aan deze speelronde was het dan ook gissen hoe de verschillende ploegen er voor stonden.

In poule Albert ging de eerste wedstrijd tussen Ajax en Twente. Het was een duel waar werkelijk waar van alles in zat: strijd, goed voetbal, een blessure van de scheidsrechter en vele doelpunten. Een genot om naar te kijken dus. Spannend was het eveneens, gezien de hectische slotfase. Hierin maakte Ajax namelijk in de allerlaatste minuut de 5-4 en wist het hierdoor drie punten te bemachtigen.
De andere wedstrijd in deze poule was De Graafschap tegen Juventus. Voor beide teams een zeer belangrijk duel, want volgens de kenners zouden deze teams wel eens om de titel kunnen gaan strijden. De druk op de spelers was dus enorm. Juve bleek hier net iets beter mee om te gaan dan de Superboeren, want het wist de wedstrijd te winnen met 4-2. Gezegd moet worden dat het de Graafschap een beetje aan geluk ontbrak, maar met nog twee wedstrijden te spelen zijn de kansen voor onze vrienden uit de Achterhoek nog zeker niet verkeken.
Poule Heijn startte met de topper Real Madrid- Barcelona. Iedereen was benieuwd of Barca de teleurstelling (cruciale nederlaag vorige week) te boven was gekomen. Al vrij snel in de wedstrijd bleek dat Barcelona uit was op revanche. Aartsrivaal Real Madrid was echter niet van plan om mee te werken en speelde vol op de aanval. Het kreeg de beste kansen, maar de aloude voetbalwet kwam weer boven. Als je de kansen niet afmaakt, dan….. En zo ging het ook in deze wedstrijd. Barcelona was scherp en benutte elke kans. Het won met 7-0.
De tweede wedstrijd die op het programma stond was die tussen Liverpool en PSV. Ook dit was een vermakelijk duel om te aanschouwen. In een op- en neergaande wedstrijd lieten beide teams zien dat ze klasse in huis hebben. Kansen werden er volop gecreëerd. De Engelsen deden het net iets beter qua afronding en wonnen daarom ook van de Eindhovenaren met 6-3.

Na deze vier fantastische wedstrijden kan gezegd worden dat de komende weken zeer spannend lijken te gaan worden. De belangen zijn zeer groot voor de diverse teams. Naast een fantatische beker staat er natuurlijk veel meer op het spel. Denk maar aan prestige en de drang om het publiek te gaan vermaken. Al met al kan er maar één conclusie getrokken worden: Kom allemaal kijken de aankomende weken, want er zullen wedstrijden gespeeld gaan worden die de echte voetballiefhebber niet mag missen!!!!! Tot woensdag.