Spanning in AH Wallerbosch F-competitie te snijden

20-11-2008

GROENLO- op woensdag 19 november zijn de tweede wedstrijden gespeeld in de finalepoules van de AH Wallerbosch F- competitie. In deze speelronde vlogen de vonken er vanaf. Alle teams wilden namelijk uitzicht behouden op de 1e en 2e plaatsen in de poule. Deze plaatsen moeten de teams zien te bemachtigen om een zo hoog mogelijke eindklassering te behalen.

Uw verslaggever vond het eens tijd om zo richting het einde van de competitie een kijkje te gaan nemen tijdens de voorbereidingen van de wedstrijden om 18.00. Aangekomen op het fantastische Sportpark Den Elshof viel hem gelijk op dat er vele personen zich bezig houden met de AH- Wallerbosch F-competitie. Zo waren de vrijwilligers van de woensdaggroep druk bezig met het prepareren van de velden. De goals werden klaargezet, de bladeren werden van het veld geblazen en ga zo maar door. Ruim een uur voor aanvang van de wedstrijden kwam competitieleider Ron Doornink het sportpark oplopen om alles gereed te maken voor de avondwedstrijden. ‘Een zware, maar zeer leuke taak’, aldus Doornink. Niet veel later kwamen de coaches opdraven. De velden werden geïnspecteerd door de oefenmeesters, de opstellingen hing men op en de spelers kregen een goede ontvangst. Al met al mag men stellen dat er voorafgaand aan de wedstrijden al de nodige activiteiten plaatsvinden en daarvoor HULDE!!!

Dan de wedstrijden. Op het eerste veld werden de wedstrijden van poule Albert afgewerkt. De toegestroomde supporters zagen op beide delen van het veld vier teams die alles uit de kast haalden. Strijd stond blijkbaar voorop deze avond, want alle spelers vochten als leeuwen om de overwinning binnen te halen. Juventus kwam als grote winnaar uit de bus. Het wist Ajax met 8-1 te verslaan en is zo goed als zeker finalist met 6 punten uit twee wedstrijden. De andere wedstrijd in de poule ging tussen F.c. Twente en De Graafschap. Wederom kreeg Twente in de laatste minuut een doelpunt tegen en wist het niet te winnen. Erger nog, de laatste goal van de Superboeren, was de winnende. Uitslag: 6-5 in het voordeel van de Graafschap.

In poule Heijn speelden de nummers 1 en 2 van de poule tegen elkaar. Liverpool en Barcelona hadden beide hun eerste wedstrijd gewonnen. Winst zou betekenen dat het team op minimaal de tweede plek zou eindigen. Echter waren de teams aan elkaar gewaagd. De wedstrijd ging gelijk op en doordoor was de 2-2 stand, die na 40 minuten op het scorebord stond, een terechte.
Voor PSV en Real was een overwinning noodzakelijk om nog bij de eerste twee te kunnen eindigen. Beide teams speelden dan ook vol op de aanval. Echter kan er maar één de winnaar zijn en dat was ditmaal PSV. Het team uit Eindhoven won met 5-1 van de overigens klasse spelende Madrilenen.
Na deze spannende speelronde is er nog niets beslist. Alles is nog mogelijk voor de topclubs die uitkomen in de AH Wallerbosch F-competitie. Komt u allen a.s. woensdag dan ook een kijkje nemen naar de derde en beslissende speelronde in de tweede poulefase van de AH Wallerbosch F-competitie. Tot dan!!!