Grol door counters verrast

Scheidsrechter: Dhr.G.J.Brouwer uit Voorst
Eindstand: 3-0
Ruststand: 2-0
Scoreverloop: 5e min. 1-0, Roy Vrielink, 28e min. 2-0, Michiel Wijnbergen, 70e min. 3-0, Marc Nijland.
Gele kaarten: Roy Vrielink, Twenthe.
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Kevin Stöteler, Michel Kamphuis en Erwin van de Wolfshaar, (blessures).

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Christiaan Pillen, Wouter Pillen, Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, Robin Schuurmans, Bart Porskamp (60e min. Dennis Pasman);
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak (90+2 min. Juliën Harbers), Björn Koldewey.
Bijzonderheden: Laatste wedstrijd van de eerste competitieronde.

Vol goede moed, gelet op de recente resultaten, trad Grol aan op een koud, nat en druilerig Sportpark ”t Piepwillem”. What’s in a name zou men kunnen denken. Feit is dat vanuit Grols oogpunt de einduitslag met piepen en kraken tot stand kwam. Het was de gastheren er alles aan gelegen om de opmars van Grol te stoppen, aldus hun trainer/coach Peter Peperkamp in het programmaboekje. Na afloop van het duel, maar zeker ook al tijdens de ontmoeting werd het duidelijk dat hij en zijn mannen in hun opzet zouden slagen.

Grol mocht van de thuisploeg het spel maken, om zelf via razendsnelle counters toe te slaan. Na de eerste plaagstootjes die Grol uitdeelde kwam reeds in de 5e min. de openingsscore tot stand. De razendsnelle vleugelverdediger Tom Berkers kreeg een vrije doorgang en lanceerde Roy Vrielink die dit buitenkansje niet liet lopen, 1-0. Grol leek door dit vroege doelpunt nog niet aangeslagen en probeerde via combinatievoetbal tot succes te komen.

De mogelijkheden voor het doel van keeper Patrick Kollmer dienden zich wel aan. Er werd regelmatig op de deur geklopt, maar het ontbrak aan scherpte, creativiteit en afwerking om de openingscode te vinden. De gastheren loerden daarbij geduldig op de counter en waar mogelijk kwamen ze er als de bliksem verrassend uit. Wederom stelde na amper een half uur spelen Tom Berkers, als een sneltrein voorbij flitsend, de Grol verdediging voor een probleem. Ditmaal was het Michiel Wijnbergen die het vonnis velde, 2-0.

Voor de thee hadden gastheren nog enkele riante mogelijkheden om de klus definitief te klaren. Hiermee werd echter gewacht tot in de tweede helft. Voordat zij daartoe in de gelegenheid kwamen, loste Tom Kaak uit onverwachte positie een daverend schot op doel. Keeper Kollmer wist met uiterste inspanning de aansluittreffer te verhinderen. In de 70ste minuut gooide Marc Nijland de deur voor Grol echter definitief op slot. Met een streep verzilverde hij een voorzet van andermaal Tom Berkers.

In de aansluitende acties kwam Grol tot driemaal toe goed weg, omdat de Twentenaren even zovaak de bal voor het intikken hadden. De wedstrijd was hierbij gespeeld, ondanks alle bemoeienissen van Grolzijde om het tij te keren. Geen enkele actie kon bij het publiek nog een hart- en vooral voetenwarmend gevoel teweeg brengen.

A.s. zondag wacht een nieuwe uitdaging en wel uit tegen Achilles’12.

Uitslagen afgelopen zondag:
De Zweef - Tubantia afg.
Achilles’12 - De Tubanters 2-1
Twenthe - Grol 3-0
Heino - Wijhe’92 1-1
Vogido - SV Zwolle 4-4
Stevo - Markelo afg.

Programma zondag 7 december a.s.:
De Zweef - Stevo
Vogido - Markelo